Wat vind je van mijn wereldreisplanning?

Hoihoi, ik zal me eerst weer even netjes voorstellen. Mijn naam is Angelique en ik ben een reis van een jaar aan het plannen. Aanvang zomer 2011 samen met 12 jarige zoon zeg rond 15 juli.
Ik heb op dit moment n volgende planning en ben benieuwd naar positief of iig opbouwende kritiek en wellicht ideeen en ervaringen van doorgewinterde en beginnende reizigers.:zon02:

Met de Ferry van Rotterdam naar Engeland en over land naar Liverpool. Van daar weer met Ferry naar Dublin duur 3-4 weken. Schijnt zomers erg goed te doen te zijn dus half juli en half augustus.
Van Dublin vliegen naar New York 2 weken. Misschien warm maar doe het toch en we pakken eventueel de trein naar de Hamptons eo.tot eind augustus.
Van New York vliegen of met trein naar Vancouver Canada daar 6 weken dat is dan september- half oktober.
Met trein of bus reizend naar beneden door Californie zo’n 6 weken en dat is dan van half oktober tm november.
Met trein naar Costa Rica en Panama 6 weken in december tot half januari, met trein door naar Peru, Chili vliegen naar Paaseilanden ongeveer 6 weken, van half januari eind februari.
Vuurland en Antartica 2 weken helft maart.
Vliegen naar Nieuw Zeeland vanaf? chili ??? daar met camper 6 weken 2e helft maart en heel april.
Vliegen naar Aussie en daar 8 weken in mei en juni
Vliegen naar Zuid Afrika 6 weken juli en helft augustus.

Gaat natuurlijk om zo leuk mogelijk zo voordelig mogelijk.
Ik ben benieuwd!!!
:wereld:Angelique