Wereldreis 2013

Goedenavond :slight_smile:

Al een aantal jaren is het mijn droom om ooit een " wereldreis" te gaan maken. Meteen na mijn stage ben ik daarom aan het werk gegaan en het laatste jaar ben ik druk bezig met sparen (net als mijn vriend overigens )
Het plan is om in september 2013 samen de wereld te gaan verkennen.

Op dit moment hebben we de volgende route in gedachten:
Amsterdam-Argentinie overland Chili overland Bolivia overland Peru.
Lima - Havana
Havana - Cancun
Mexico overland Guatamala overland Belize overland Mexico
Mexico - LA
Overland California
LA - Hong Kong
Hong kong overland Vietnam, Cambodja, Loas, Thailand, Maleisie, Indonesie.
Jakarta - Amsterdam.

Heeft iemand nog op/aanmerkingen op deze route? En zijn er mensen die een soortgelijke reis hebben gemaakt?
Wij vinden het, net als andere reizigers, erg lastig in te schatten hoeveel geld wij kwijt zullen zijn tijdens deze periode, dus het zou leuk zijn om in contact te komen met mensen die hetzelfde hebben gedaan…

Ook zijn we nu bezig met Kilroy om op zoek te gaan naar tickets voor deze route. Is dit een goede optie? Of is er een voordeligere manier om tickets te boeken?

Alvast bedankt!

Nuja, mijn eerste reactie is: hoe lang denk je hierover te gaan doen?
En je hebt er een paar fiks dure bestemming tussen zitten en wat low-budget: bedenk dat Azië een stuk goedkoper gaat zijn als Amerika.

Leuke plannen!

Het is allemaal nog vaag… enkele gedachtes die bij mij op komen:

• inderdaad enkele heel dure landen (Argentinië, Chili, VS), verder volgens mij wel goedkoper, al weet ik het van Belize en Guatemala niet.
    Zoek de kosten per land op in Lonely Planet gidsen. Hoe lang je in elk land blijft, je reisstijl (luxe of low-budget), en hoe snel je reist, zijn bepalend voor de kosten. Zie ook deze thread.
    Zelf zou ik de VS skippen, en bewaren voor als ik oud en kreupel ben. :slight_smile:
  • erg veel landen, gaan jullie anderhalf of twee jaar? Ik hoop het wel voor jullie want anders wordt het erg proppen, en jachtig reizen. En ook veel duurder in verhouding: snel reizen is duurder dan langzaam reizen (ongeveer een maand per land).
  • hebben jullie qua volgorde al rekening gehouden met klimaat?
  • reisrichting kan bepalend zijn voor mogelijkheid tot wereldticket. Alleen maar oostwaarts of alleen maar westwaarts. Of anders ander soort tickets nodig. Kilroy kan daar wel bij helpen.
  • je begint met redelijk pittige landen, en eindigt met relaxte goedkope, dus dat lijkt me wel lekker.

Klik ook op de links in mijn handtekening, en lees www.backpackgek.nl.

Succes!