Wat vandaag niet komt, komt morgen wel

(origineel bericht op be-more.nl)

Wat vandaag niet komt, komt morgen wel

Hallo trouwe volgers,

vandaag was een mooie dag. In de ochtend zijn de andere vrijwilligers vertrokken op trip. Ik zag er tegenop om alleen achter te blijven, maar van alles wat ik me van tevoren had bedacht bleek het tegendeel waar te zijn. Het is heerlijk alleen en ik voel me niet alleen want ik heb 15 broertjes en zusjes die constant met me willen spelen en knuffelen.

Nadat ik de kinderen van de daycare heb leren kennen was ik nu toch wel echt nieuwsgierig naar de oudere kinderen, de tieners. Vanmiddag ben ik met ze naar de gym geweest. Het begon allemaal wat stroef, maar uiteindelijk heeft het me zeker dichter bij de kinderen gebracht. Bij de gym hebben we bootcamp gedaan en daarna nog een kwartiertje soccer. Daarbij heeft een van de jongens zijn grote hart al even aan me laten zien. Na de bootcamp kwam hij naar me toe dat ik het erg goed had gedaan. Met voetballen koos hij mij in zijn team. En dat was nog niet alles! Tijdens het voetballen probeerde hij steeds zo te spelen dat hij mij steeds rustig de kans kon geven om te scoren. Wat een schat! Helaas is het me niet gelukt om te scoren, maar niet getreurd want als team hebben we gewonnen en daar kreeg ik ondanks mijn waardeloze spel toch een dikke knuffel voor (en meerdere boxen en high fives)!

Na de sportschool ben ik toch nog even de daycare in geglipt omdat ik de kleintjes graag nog even wilde knuffelen en een gesprek met de grote kinderen alsnog moeilijk op gang kwam.

Na mijn avondeten wilde ik naar beneden gaan om even te internetten, maar daar ben ik een aantal uur langer blijven hangen dan gepland. Ik heb getafelvoetbald, de lion king gekeken, in totaal wel 10 verschillende kaartspellen gespeeld. Tijdens dit alles kwamen de oudere jongens en meiden ieder op hun beurt even een praatje met me maken! Ik heb er enorm van genoten. De key is om gewoon te gaan zitten, genieten en dan komen ze vanzelf

Waar ik wel van schrok is dat J, een jongen die veel structuur en duidelijkheid nodig heeft en een enorme fan is van de lion king, een van de andere jongens aanvloog. Hij kon niet stoppen met lion king kijken. De film was afgelopen en dat werd hem teveel. Hij moet dan naar zijn kamer totdat de moeder hem er weer uit haalt.

Tot het volgende bericht, waarschijnlijk nog dit weekend. Ik ga lekker slapen en op een Afrikaanse wijze weekend houden. Alles op zijn tijd! Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Een instelling die ik niet gewend ben, maar nooit meer kwijt wil. Wat een relax gevoel!

(enjoy de foto’s die ik heb toegevoegd, deze zijn gisteren gemaakt)

(origineel bericht op be-more.nl)