Wat te kiezen in India..

Hallo!

Mijn vriend en ik hebben net een vlucht geboekt naar Mumbai, India voor een maand en hebben nog niks gepland…
Het enige plan is om ongeveer een rondje te maken om weer vanuit Mumbai terug te vliegen…
We hadden gehoopt dat er iemand hier ons wat tips kon geven!
Dus als je iets bijzonders weet in India (hoeven absoluut geen standaard toeristen-dingen te zijn), laat het alsjeblieft weten!

Groetjes Inca

Hoi Inca,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jullie op vakantie gaan naar Mumbai !
Ik weet niet ofdat jullie de trein nemen om India te ontdekken,maar weet je Inca dat de Victoria Terminus (treinstation)
één van de drukste treinstations ter wereld is?
Ook kan je in het zuiden van Mumbai de mooie Mahalaxmitempel bezoeken (aanrader)
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het India Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret,Inca!
groet,georgessiam.

Bedankt Georgessiam!

Het is alleen wel de bedoeling dat we een beetje van heel India meepakken! Mumbai is alleen onze begin en eindplaats…

044a.jpg

Hallo Inca,
Ik verblijf jaarlijks een paar maanden in India en ken het land een beetje. Ik wil je best wat tips geven, maar je zult je wensen wel wat moeten nuanceren. Wat bedoel je met “een rondje”. En een beetje van heel India is niet in een maand te doen, tenzij je als Japanners door Nederland wilt reizen. Het land is ruim 90 keer zo groot als Nederland en de 1,2 miljard mensen wonen in 28 (binnenkort 29) staten met 16 verschillende talen. Engels, dat gelukkig door veel (opgeleide) mensen wordt gesproken niet meegerekend. Het is bij voorbeeld meer dan een uur vliegen van Mumbai naar Delhi of 5 1/2 uur met de trein. Zou je van Mumbai naar Chennai willen reizen (waarom zou je dat doen?) dan ben je ruim 26 uur onderweg.
Ik raad je aan (reis)doelen te stellen. Je goed in te lezen en je af te vragen wat jullie precies willen zien en hoe oppervlakkig of diepgaand je dat wilt doen. Niet onbelangrijk is ook jullie budget natuurlijk.
Veel succes!

We waren gewoon op zoek naar wat aanraders die niet de standaard dingen zijn die overal vermeldt worden, of het te ver of te duur is beslissen we ter plekke wel. Als je niet van lange reistijden houdt moet je sowieso niet gaan reizen he :wink: