Ik ben van plan om naar mijn mbo-diploma 16/20 weken in het buitenland te gaan studeren (va. september).
Nu vind ik spaans een hele mooie taal en Spanje een mooi land dus lijkt me het erg leuk om dan ook hier te gaan studeren.
Nu wil ik eigenlijk ook wel graag doorleren omdat ik mbo-toerisme heb gedaan en dit is niet echt wat voor mij is en 't wordt slecht betaald. (reisburo)
Nu kan ik wel een opleiding gaan doen met februari instroom (HBO) na in Spanje te zijn geweest, maar ik weet gewoon niet wat. Ik hou van reizen maar weet ook dat een goede opleiding erg belangrijk is. Van de opleidingen die ik gezien en wel leuk vind is het allemaal va. €6000,- per jaar en dat is niet te betalen voor mij.
Ik had al gekeken op Leraar Spaans, maar vraag me af of dit echt voor mij is weggelegd.
Dus heeft iemand leuke ideeen, tips, ervaringen over opleidingen/carriere dan hoor ik het graag!
Een vervolgstudie kiezen is inderdaad vaak niet gemakkelijk. Aan de ene kant zijn er zoveel studies waar je uit kunt kiezen, maar aan de andere kant zijn er ook weinig die echt leuk zijn. Ik vind het heel moeilijk om je tips te geven over studies omdat ik ook niet precies weet waar je interesses liggen. Ik weet wel dat je bij heel veel studies tegenwoordig de mogelijkheid hebt om een deel daarvan in het buitenland te doen. Dat is bij mijn studie IBL ook het geval. Dit is een goede manier om je reislust met je studie te combineren.
Het vaak heel lekker is om er even tussenuit te gaan, helemaal als je ook nog niet weet wat je precies wilt. Een paar maandjes naar Spanje lijkt mij dan ook een goed plan. Zo´n periode kan je helpen om er achter te komen wat je wel wilt. Een spaanse cursus is dan zeker geen gek idee! Het is leuk en bovendien ook nog erg leerzaam. Ik zou zeggen, kijk eens opDon Quijote Zij bieden vele soorten spaanse cursussen aan waaronder ook spaans professionals (bijv. toerisme en docenten).