Hoi iedereen!
Van 28 Juni tot 09 september ben ik samen met mijn vriend in Peru.
Ik heb al een heleboel dingen opgezocht en waarvan ik vrijwel weet dat ik daar heen ga! Van de ongeveer 70 dagen dat ik in Peru ben ga ik samen met me vriend 1 of 2 weken in Iquitos helpen met een organisatie voor zwerfhonden, hierover ga ik een repotage maken!
Maar hoever kun je komen met ± 3.000 euro? Want het lukt me niet om alles goed in te schatten. We willen de incatrail lopen & de santa cruz sowieso, zijn er nog meer mooie wandelingen te lopen?
Kun je vanuit Lima ook bij Iquitos komen met de bus? of moet je hiervoor toch eigenlijk wel een binnenlandse vlucht nemen? & wat zijn de mooie plekken? De meeste heb ik al gevonden denkik (ben al een half jaar op zoek) maar toch kom ik elke maand wel met een nieuwe plek dat ik denk van wauw…
Sorry van mijn vele vragen. Maar ik hoop alles goed in te kunnen plannen!
Heeft iemand trouwens ook ervaring met: ERROR 404: Page not found voor de incatrail te boeken? Want deze lijkt me erg oke… maar voor het boeken wil ik het toch zeker weten!
Je kunt van Lima naar Iquitos met het vliegtuig of met bus en dan boot.
http://www.hostellima.nl/
Wat zou goedkoper uitkomen? met bus & boot of vliegtuig? 
Ik denk dat je beter met het vliegtuig naar Iquitos kunt gaan. Anders moet je eerst met de bus naar Tarapoto (of Moyobambo), dat duurt al meer dan 24 uur. Daarnaast zijn er behoorlijk gevaarlijke stukken weg bij (m.b.t. ongelukken). Vervolgens moet je naar Yurimaguas, daar doe je weer een paar uur over. Vervolgens met de boot naar Iquitos en dat duurt een dag of 3 dacht ik.
Het vliegtuig kost rond de 80 USD per persoon geloof ik. Vlieg met Star Peru, Peruvian Airlines of Taca. LAN is veel duurder voor buitenlanders.
Ik denk eigenlijk niet dat de versie met bus en boot veel goedkoper is.
1 like
Met 70 dagen heb je ruim de tijd om lekker ter plaatse te bedenken wat je wilt zien en doen! Ik zou niet teveel van tevoren plannen. Alleen een lijstje hebben van wat je perse wilt zien en wat eventueel ook (de B-keuze plekken
), en ongeveer een handige route bedenken waarmee je niet teveel dubbel reist. In Lonely Planet of Rough guide reisgidsen vind je ook volop suggesties en met zoveel tijd als jullie hebben, kun je makkelijk ter plekke nog lezen en bedenken hoe en wat. En ook onderweg met andere reizigers praten en hun tips vragen. Met zoveel tijd kun je ook de minder bezochte plekken gaan opzoeken, heerlijk.
Ik zag dat je ook de Uyuni-tour in Bolivia wilt doen, dat is zeker een goed idee! Wel gewoon boeken vanuit Uyuni zelf, dat is goedkoper. Er zijn volop bussen tussen die twee landen dus geen punt om de grens over te komen. In Bolivia vind ik Sorata ook erg leuk. Dat is ook een mooi startpunt voor korte en lange hikes, o.a. naar een gletsjer.
1 like