Wat te doen in 3 weken Nieuw-Zeeland?

Ik ben er een beetje vroeg bij, maar we zitten nog in een orientatie fase. Volgend jaar juni willen wij 3 weken backpacken door nieuw zeeland.
Wat zijn aanraders?
3 weken is kort, helaas hebben we niet langer… is dit nog te combineren met Australie, of wordt het dan helemaal gekkenwerk.
Is backpacken goed te doen in NZ??
Alle tips zijn welkom!!

Hoi,

3 weken is idd heel kort voor zo’n verre reis. Het is lang vliegen namelijk en zonder dat je dan niet beide eilanden volledig kan zien in zo’n korte tijd. Wij hebben in ruim 4 weken ruim 5000 km gereden met auto over beide eilanden heen. Ik zou terug gaan, het is voor ons nog steeds nummer 1, en we zijn net terug uit Zuid Afrika:-). Met je rugtas reizen is heel goed te doen in Nieuw Zeeland, wij hebben wel een auto gehuurd.

Als jullie een advies mag geven is, ga er langer heen wanneer dat mogelijk is. Het is echt een ontzettend mooi land en de mensen zijn er ontzettend vriendelijk.

PS. Let wel dat het in juni hartje winter is in Nieuw Zeeland en dat is best koud. Wij zijn in september Oktober geweest en dat was best aardig met een zomerjasje aan:-).

heel veel succes met jullie beslissing.

groetjes,
Sabine

Combineren met Australie is wel gekkenwerk, daar kan ik kort over zijn.
Ik heb twee reizen van 4 weken door Australie gemaakt en moet zeker nog een keer terug. De afstanden daar zijn namelijk wel heel erg groot.

Maar NZ is net zo groot als Groot Brittanie, als je zegt dat je 3 weken naar GB gaat hoor je niemand, zeg je hetzelfde over NZ verklaard iedereen je voor gek. Niet naar luisteren, lekker gaan en genieten!!

Hey Lievebees,

Ik ben het eens met Hink, 3 weken is inderdaad te kort voor Nieuw-Zeeland én Australie.

Afgelopen jaar zelf rondgereisd in Australie en daar heb ik zelf een klein half jaar over gedaan. Volgende zomer wil ik zelf NZ bezoeken en denk dat ik weer een reispakket bij www.traveldevils.nl boek hetgeen mij in Australie erg goed is bevallen.

Hopelijk heb je er wat aan, veel plezier Down Under.

MVG

Ron

Ik zeg ook: niet doen. Met een backpack door Australië is het niet raar om “even” 12 uur in de bus te zitten naar de volgende interessante plek. Een korte stopover in Melbourne of Sydney is uiteraard wel geweldig, maar echt: het land is te groot voor meer, zeker als je ook nog iets van NZ wilt zien.

En inderdaad, hartje winter, de pinguins op het Zuidereiland zijn er blij mee, maar jullie ook? Laat je even goed voorlichten, of stel hier nog wat meer vragen, anders is dat zonde van jullie 3 weken!

Zelf hebben we er ook een 5 weken over gedaan voor Noord en Zuideiland.
Ook hadden we in Auckalnd gekeken om een auto te huren.

Wel kan het in juni in het zuideiland slecht weer zijn zodat je misschien een aantal dingen (rond millford sound enzo) niet zal kunnen doen. Vorig jaar was het al aan het sneeuwen in April.

Hoi,

3 weken is inderdaad kort, maar ja als je niet meer hebt, zeg ik zeker doen.
Zelf ben ik 4 weken rond kerst en autonieuw geweest is gunstiger ivm het weer natuurlijk.

Je zou op het noorder eiland kunnen starten, is een hoop te zien en te doen. En wellicht is het weer iets beter dan op het zuider eiland.
En ik zou ook zeker een auto huren en niet met de back pack en het openbaar vervoer gaan. Kost je erg veel tijd.

Als het ook maar enigzins mogelijk is, zou ik adviseren probeer 4 weken in onze winter periode.

Groet,

Maarten.