Wat te doen: Boot Ancona-split/hvar, bestemming??

Hallo,

Wij zijn in 2006 ook in Kroatie geweest, op Mali Losing, camping Poljana. Erg mooi, dus om die reden willen we nu ook wel weer naar Kroatie, maar dan een heel ander deel.
Wij houden van een combi zon/zee/steden bezoeken/ natuur wandelen/ lekker eten. Dit alles is de bedoeling in de bouwvak en we willen gaan kamperen. Op een beurs is ons geadviseerd naar Hvar te gaan, via Ancona met de boot naar Split en die regio bekijken. (door Kroaten zelf). Nu zijn we niet gek op hysterisch grote campings maar het moet wel schoon zijn, campingwinkel etc… dus praktisch.

We gaan een dikke 10/12 dagen naar Kroatie en dan op de terugreis nog naar familie die bij het Gardameer logeren.
Op Hvar is de camping Vira ons geadviseerd, is dat wat?
Papaya heeft al veel geschreven en heb ik dus gelezen. Mijn 1e voorkeur ging uit naar regio Dubrovnik, Korcula eiland etc…
De vragen:

• is Hvar de moeite waard?
  • is het te doen om in die periode ook nr de Plitvice meren te gaan? of is dat te ver?
  • beter naar Korcula gaan en van daaruit ook regio Dubrovnik meepakken?

oftewel nog vragen genoeg…
Alle tips en suggesties zijn van harte welkom. Omdat wij id bouwvak gaan/moeten, willen we wel graag reserven…

Groetjes Mirjam

Hallo Forummers,

Ik hoop dat er nog vakantievierders zijn die mij tips kunnen geven voor onze reis naar Kroatie juli 2010… jammer genoeg nog geen reactie gehad…

Ik speur in elk geval internet driftig af…

Thanx alvast voor jullie hulp

Groetjes Mirjam

Ik ben zelf Kroatisch maar ben zelf nooit “beneden Split gekomen” dus van Dubrovnik en omgeving weet ik niets af.

Je kan ook gelijk met de boot van Ancona naar Hrvar gaan. Vervolgens op de “terugweg” de boot nemen van Hrvar naar Split en vervolgens langs de kustweg “omhoog” rijden naar Plitivice meren en dan naar Italië.

(Het is wellicht handiger om dit op de heenweg te doen…dus via Plitvice meren langs de kustweg omlaag te rijden naar Split en dan vervolgens de boot te pakken naar Hrvar en dan naar Ancona en dan naar het Gardameer te rijden!)

De kustweg langs de kust van Istrië is prachtig!! Dubrovnik zou ik niet doen met 10/12 dagen de tijd. Gewoon op je gemakje langs de kustweg rijden en af en toe overnachten of rondkijken in de mooie plaatjes!

Ga je op de heenweg naar Kroatie en rij je naar de Plitvice meren dan raad ik je zeker aan om ook naar Bled te gaan!! Een schitterend plaatsje met heel mooi meer tussen de bergen!! Op de weg naar de kust zou je ook nog naar de druipsteengrotten van Postojna kunnen gaan.

bedankt voor je reactie. Ik had op het forum hier al van iemand gelezen dat omgeving dubrovnik echt fantastisch moet zijn, dus wij twijfelen erover om ook de bovenkant te gaan bekijken. Wilden bijvoorbeeld blijven staan op Hvar en dan de regio ontdekken. Korcula, Split etc… dan dagtochten maken bijvoorbeeld. Heb ook gelezen over de Krka watervallen, de druipsteengrotten v Postojna had ik nog niet eerder gehoord/ gelezen… ook dat eens even uitspitten!

Bedankt!