Wat te bezoeken omgeving Napels

Wij gaan dit jaar naar de omgeving van Napels.
Wie heeft er tips of ervaringen om daar mooie dingen te zien.:drugged:
Graag ontvang ik leuke ideetjes en tips.:kus:

Grazie,

Herman

-pompei
-versuvius
-capri
-de amalfukust!!(vooral positano en ravello)
-napels zelf
er is echt ontzettend veel te zien!wat voor dingen vind je interessant???misschien is het dan wat gemakkelijker om tips te geven!in ieder geval een goede keuze om je vakantie te vieren!

Mikkie,
Bedankt voor je snelle reactie.
Wij gaan met de auto daarheen.
Op ons lijstje staan natuurlijk Pompei,Almafi,Versuvius en Napels.
Wij houden van oudheden.
Vraag kun je daar overal goed parkeren en staat het goed aangegeven?
Heb je nog tips waar wij op moeten letten.

dan moet je zeker ook naar ercolano(is een soort van klein pompei)dat kan je makkelijk combineren met de vesuvius(ligt er vlakbij).mocht je nog interresse hebben in paleizen dan weet ik ook nog een leuke.verder qua autotips kan ik je niet helpen,want wij hebben alles per openbaar vervoer gedaan.mocht je meer vragen hebben,stel ze gerust!

Voor bijzondere plaatsen en gebieden is de unescolijst een goed uitgangspunt. UNESCO World Heritage Centre - World Heritage List en een goede engelstalige site is: http://www.hillmanwonders.com/ met een aparte pagina over italiaanse bezienwaardigheden.

@smeerkees:leuke links.dankjewel!

Beste Herman,
Als je in de omgeving van Napels culturele bezienswaardigheden wilt zien, kan het zeer voordelig zijn de campania arte card aan te schaffen:
http://www.campaniartecard.it/EN/Home.cfm

Verder zou ik als je tijd hebt ook de regia di Caserta bezoeken… En vergeet in Napels niet pizza te gaan eten bij DA Michele of bij Trianon, je weet niet wat je meemaakt…
Als je met de auto reist, let dan goed op in Napels en omgeving: geen handtas op schoot houden en rijden met de deuren op slot. Ook als je loopt, handtas het liefst aan de kant van de gebouwen (m.a.w. niet aan de straatkant). Het klinkt dramatisch, maar helaas noodzakelijk. Verder is Napels een geweldige stad en de omgeving evenzeer…