Ik heb voor juni een reisje geboekt naar napels, 6 dagen 5 nachten
Nu vroeg ik me af, hebben jullie nog speciale tips wat ik als voorbereiding zou doen?
zijn er bepaalde attracties/museums die ik van te voren moet reserveren?
en bepaalde must see?
of andere tips??
Napels dan mag je natuurlijk Pompeii, Ercolano en de Vesuvius niet missen.
Bezoek eerst Pompeii en dan pas Ercolano. Anders valt de eerste een beetje tegen is mijn ervaring. Wordt overigens vaker ook als tip gegeven, maar vanwege het heldere weer hebben wij eerst Ercolano en Vesuvius bezocht.
De Via San Gregorio Armeno is ook het bezoeken waard. Hebben niks van tevoren geregeld. Verdiep je nog wel even in de Campania Artecard. Dit kan voordelen opleveren!
Let bij het OV erg op je spullen. Veel zakkenrollers. Als het even kan de R2 (buslijn) vermijden. Heel erg druk en bekend om de vele zakkenrollers.
Naast bovenstaande tips zou ik zeker het archeologisch museum bezoeken, maar de charme van Napels is vooral om gewoon lekker rond te lopen door het centrum en de sfeer te proeven. Het is bij uitstek een zeer sfeervolle stad en je gaat je je er niet snel vervelen. Wat eventueel ook interessant om te bezoeken is buiten de stad, zijn de intacte Griekse tempels bij Paestum, maar dan moet je wel een uur of twee (geloof ik) met de trein reizen.
Je hebt natuurlijk ook nog de eilanden zoals Capri en Ischia. Capri is erg toeristisch, ook al ontsnap je in juni misschien nog net aan de grote kudde’s toeristen die elk jaar de omgeving platlopen. Dat geldt overigens ook voor de Amalfi-kust. Het eiland Ischia is rustiger en leuk voor een wandeling. Het natuurschoon rond Napels is wat mij betreft het meest spectaculaire van heel Italië.
Paestum is zeker de moeite waard! Archeologisch museum is voor mij zo logisch dat ik het niet eens genoemd heb met de artecard heb je op veel van bovengenoemde highlights korting of zelfs gratis. Op Capri is het ook leuk om een scooter te huren.
Zou jij ook nog iets anders aanraden in de provincie? Het is namelijk ook een mooi gebied, even los van de ‘‘Driehoek des Doods’’ en de maffia-praktijken.
Sorrento is ook erg leuk! Ben pas weer naar Napels en omgeving geweest voor 8-9 dagen. Volgende keer wordt het voor ons niet meer met het vliegtuig en OV maar gewoon met de auto. Lekker rondrijden langs de kust.
Inderdaad je raakt daar nooit uitgekeken. Was wat foto’s aan het uitzoeken en Santa Maria Capua Vetere is ook de moeite waard mits je een beetje van archeologie en geschiedenis houdt. Daar is een amfitheater(tje) en een Mithraeum. Zal vast ook in de gidsen staan