Wat te bekijken in Buenos Aires?

Hallo,

In juni begin ik weer aan een heerlijke reis. Ik vlieg op Buenos Aires en heb over de stad zelf al redelijk veel informatie. Leuke hotels en hostels zijn altijd welkom. Maar zijn er in de buurt van BA nog leuke dagtrips te boeken? De volgende bestemming is Iguacu, wat is leuk om onderweg nog te bekijken evt. met extra reisdagen.

Mocht je een leuk strand willen, ga dan met de boot naar Urugauy.

Mocht je voetbal leuk vinden, ga dan naar Boca!
Ook zonder voetbal is de wijk boca een leuke trip!

Hola Mireille,

Dagtrips vanaf Buenos Aires:

• Colonia (Uruguay)
  • Tigre delta (boottochtje maken)
  • Luján (kathedraal)
  • La Plata (architecuur)
  • bezoek van een typische estancia

Onderweg naar Iguazu zijn er nog leuke uitstapjes te maken in Colón (Entre Rios), Esteros del Iberá (wetlands), San Ignacio Miní (Jezuiten ruines), Wanda (mijnen).

Have fun!

Jan

Haha Martin, nee Mireille, niet naar Boca als je voetbal leuk vind, maar naar de beste club van BA , River-Plate!

Verder zijn de marktjes in San Telmo, Palermo en Recoleta in de weekends ook heel erg leuk om te doen.
Verder de parken in Palermo, heel erg mooi…

In Lujan zit trouwens ook een hele leuke dierentuin waar je de beesten kunt aaien!
Google maar eens op Zoo Lujan

De begraafplaats Recoletta, waar o.a. Evita begraven ligt, is indrukwekkend. Bij binnenkomst kun je voor een klein bedrag een gids “huren”, deze verteld je dan de geschiedenis van bepaalde graven.
Wij zijn na dit bezoek een stukje doorgelopen, daar zijn hele relaxte lounge-barretjes.
Palermo is een hele mooie wijk met leuke winkeltjes. Hier verkopen ontwerpers die bijna afgestudeerd zijn hun werken in leuke winkeltjes (prijzen in vergelijking met NL goed te doen).
Als je erin geinteresseerd bent is het ook heel leuk om een dagje naar Parque Norte te gaan. Dit is een groot zwemparadijs in Buenos Aires wat niet zo heel bekend is bij veel toeristen. Hier is ook mogelijkheid tot tennis, voetbal en diverse andere sporten. Voor een prikkie kun je bij het zwembad ligbedden huren. Deze worden door de jongens naar de gewenste plek gebracht. Neem wel een handdoek mee om op te liggen!
Verder is Florida een grote winkelstraat met leuke winkels (o.a. bekende merken).
In Buenos Aires is ook een groot shoppingcentre waar op de derde verdieping een attractiepark is gevestigd.
Een foto bij de Obelisk kan natuurlijk ook niet missen!
Het is een aanrader om bij Siga la Vaca te gaan eten. Dit is gelegen in Puerto Madero (bij de haven).
Hoop dat je er wat aan hebt!
Veel plezier in ieder geval

Enkele tips:

-Recoleta begraafplaats

-Palermo is een erg leuke wijk, vol met leuke restaurantjes en winkels. Ik raad Bar Uruarte aan! Het beste vlees en voor de vegetariers heerlijke pasta. Heerlijk Indiaas kun je bij Bangalore krijgen.

-Ook aan te raden is het religieus themapark Tierra Santa. Dit park is gewoon te slecht en kitsch dat het een must-go is!

-Het bezoeken van een Boca-match is zeer leuk! Doe dit wel met een georganiseerd gezelschap en let op je spullen… camera’s en portemonnee’s verdwijnen er snel…

-Het attractiepark in Abasto (het shoppingcentre waar mijn voorganger naar verwijst) is niet meer dan een kleurijke kinderspeeltuin met een mini-reuzenrad. Ik zou er vooral de enorme foodcourt bezoeken, of er een Yves St. Laurent-pak voor een prikkie kopen.

Veel plezier in de stad die ik zo mis!

Hoi Mireille,

beetje late reaktie en misschien zit je al in BA…
Maar misschien voor de anderen dan, deze volgende site geeft ook leuke info over oa BA!!
www.timeout.com

Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San lorenzo (Salta)