Buenos Aires in een week en Oud & Nieuw

Hey allemaal!

Als onderdeel van mijn (mini-)wereldreis ben ik met oud en nieuw en de dagen daarna een week in BA, wat voor tips hebben jullie voor mij om zeker te gaan zien?

En weet iemand of er ook een strand in de buurt is (het is natuurlijk wel hartje zomer daar dan…)

Alvast bedankt!

Oud en Nieuw in Argentinië is heel anders dan in bijvoorbeeld Nederland. Je viert dat met familie of vrienden, thuis of in een restaurant (reserveren). Op straat is er niet veel te doen. Wel hebben de meeste tangoshows een speciale oudejaarsnacht, is wel leuk maar ook duur.

Stranden zijn er niet echt, daarvoor kan je beter naar Uruguay (Punta del Este) met de boot of de Costa Atlantica met de bus (Mar del Plata is dé strandplaats van ARgentinië, maar vanaf kerst érg druk.

Okay, dat is wel even goed om te weten zeg!!! Daar was ik inderdaad wel vanuit gegaan! Ik zal me daar dan eens in gaan verdiepen qua invulling van die avond:-)

Verder nog tips over wat ik niet mag missen in BA?

En zijn er nog interessante plaatsen in de buurt van BA die te reizen zijn voor een dagtrip??

Thanks!!!

Tigre de delta ten noorden van de stad of Colonia in Uruguay, op en neer met de boot, aangezien het vreselijk warm en vochtig is in de stad zou ik je dat zeker aanraden. Of een andere kustplaats ten zuiden van BsAs, bv Pinamar, Mar del Plata.
In Buenos Aires de markten in het weekend in San Telmo , Recoleta , Palermo of Mataderos.
Begraafplaats in recoleta, de parken, museum Evita etc.
Verder moet je maar even de zoekfunctie hier gebruiken, er is al zoveel gezegd hierover…

Ik geef je wel even een link, misschien heb je er wat aan.

1 like

Bedankt voor je tips!!!

Wat raad jij aan voor oud en nieuw?? Ergens een plekje waar toch een stel mensen samen komen en er misschien vuurwerk is? Of heb je juist een leuke insider-tip??

Alvast bedankt!

Ik heb geen idee helaas. Ik weet wel dat oud en nieuw met de familie samen wordt gevierd, maar denk als je in een leuk hostel/hotel zit ze zeker wat organiseren. Vuurwerk is er wel bij Puerto Madero, maar het echte vuurwerk steken ze altijd af op kerstavond om 12 uur.
Een optie is misschien Punta del Este in Uruguay, maar erg duur…

1 like

Heee,

Er is hier in Buenos Aires genoeg te zien.
Wat slim is om te doen is om van te voren goed te kijken wat je wilt doen.
Er is elke avond wel iets te doen. Zeker in de wijk Palermo.
Overdag is het leuk om de wijken, San Telmo, Recoleta en natuurlijk La Boca te bezoeken.
Verder zijn er veel monumenten die je hier kan vinden.
Zeker doen:

• The Recoleta Cemetery
  • Tegenover de Cemetery zijn er een aantal restaurantjes.
    Er is 1 bar/restaurant die hun eigen bier brouwen. Zeker een aanrader voor het bier en de pizza’s…
  • Wijk La Boca bezoeken
  • Playa de Mayo ( even overheen lopen )
  • In de avond naar Palermo ( Bars en Restaurants )
  • Tango dansen ( In vele scholen en barren )
  • Cafe Tortini
  • Parilla La Cabrera ( Restaurant, betaal je wel voor )
  • In het weekend zijn er altijd plekken met markten

Kijk gewoon een beetje rond op het internet…

Gr. Niels

Ik wist niet dat er een strand was bij de Casa Rosada? lol2

En ja La Cabrera, een super tent ben er een aantal jaar geleden ook vaak geweest, maar denk nu dat het uit 100% toeristen bestaat.

Ik geef hier even mn favo website als het over restaurantjes gaat. het is van een meisje uit de VS die er al jaren woont. Je kunt op deze blog ook zoeken en zo. Ze heeft ook een fb pagina

Thanks Niels & Gallina!

Die week is zo gevuld met al jullie tips denk ik! Ben alleen nog op zoek naar een plek voor Oud & Nieuw, wie weet dat dat ook nog gaat lukken!

Liefs Sharon

als je het liever wat rustiger wilt, kun je ook met kerst of oud en nieuw naar de tigre Delta komen, lekker in het groen, op korte afstand van de stad, maar een heel andere beleving.
Wij (B&B casona del rio) zullen wederom een speciaal menu en avondprogramma hebben, maar er zijn vele opties hier, om te overnachten en eten, wel op tijd reserveren.

groet,
stef

Bedankt voor het aanbod!

Toch ben ik meer op zoek naar iets in de stad, we komen namelijk net die dag ervoor aan in Buenos Aires, dus wil Oud en Nieuw in BA vieren… En het liefst een beetje groots :smiley: