Wij gaan in december een maand naar Argentinië!
Nu ben ik nog in dubio of we direct doorvliegen van Buenos naar Calafate. We hebben 4,5 uur ‘overstaptijd’. ik besef me dat we naar een ander vliegveld moeten. We komen 7.45 aan en de vlucht naar Calafate vertrekt om 12.20.
We eindigen ook in Buenos dus hebben dan alle tijd om de stad te bezichtigen.
het idee is om daar oud en nieuw te vieren. Heeft iemand daar ervaring mee? Is er wat te doen? tips?
Ik vind het altijd vrij zwaar zo´n lange vlucht naar Argentinië, dus geef er de voorkeur aan om bij aankomst toch minimaal 1 nacht in Buenos Aires te blijven (je moet vaak toch van Ezeiza naar Aeroparque met een taxi of bus, dus gaat ook echt de hoofdstad in)…maar als je in één keer door wilt kan dat natuurlijk altijd, hou wel rekening met mogelijke vertraging tijdens spitsuren etc. bij de verplaatsing van vliegveld naar vliegveld. Als het lukt kun je misschien proberen je binnenlandse vlucht vanaf Ezeiza te laten vertrekken, die vluchten bestaan en dat is wel zo relaxed.
Oud & Nieuw in Buenos Aires is zoals in veel grote steden van de wereld, gezellig en druk. Populair zijn de besloten feesten, niet goedkoop maar vaak wel erg goed verzorgd. Reserveren is noodzakelijk. Ná Oud & Nieuw gaan de Argentijnen massaal op vakantie, vanaf 2 januari stromen de stranden langs de kust en de sierras hier in Córdoba vol met “porteños”.
Wij zitten met oud en nieuw ook in buenos aires! Maar waren ook vooral benieuwd hoe we van daar uit naar de iquazu falls gaan. Is cordoba een goede tussen stop?
En hoe komen we aan goede tips voor besloten feesten?
Hi Carlijn als je de kaart van Argentinië voor je hebt, zie je dat Cordoba heel erg om is hoor
Er gaan rechtstreekse bussen en vluchten naar Iguazu vanaf Buenos Aires.
Tips voor besloten feesten heb ik niet, dat zou je aldaar moeten informeren in je hotel bv.
Kerst en Oud en Nieuw zijn voor de Argentijnen voornamelijk familiefeesten.
Maar voor toeristen is er ongetwijfeld wat te doen!