Mijn vriend en ik gaan Oud & Nieuw in Buenos Aires vieren. Wie heeft er leuke tips? Wordt het met name op straat gevierd of is het toch aan te raden om vooraf iets te reserveren in een restaurant/club?
Hoi
Ik heb in 2003/4 oud & Nieuw gevierd in BA; we hebben genoten van het straatfeest op Plaza Dorego en daarvoor in een hostal met dakterras in de buurt. Echt reserveren was niet nodig, ook niet om nog ergens een hapje te eten.
De laatste werkdag van het jaar is ook leuk om mee te maken. Als wijze van afsluiting wordt oude papieren uit het raam gegooid als een heuse tickertape-parade.
kijk anders ook op www.coolywooly.nl/argentinie.html voor foto’s en verhaal
Twee jaar geleden was het erg rustig met vuurwerk, maar dat had vooral te maken met het drama in december 2004, de brand in disco Cromañon, waarbij 193 (!!) jongeren om het leven zijn gekomen.
Dit jaar vier ik het misschien in Ushuaia, heeft wel wat. Oud en Nieuw in de meest zuidelijk gelegen stad ter wereld. Of gewoon ‘thuis’ in Bariloche. Vorig jaar m’n ouders verrast door spontaan op oudejaarsavond bij hun thuis in Nederland aan te bellen, die verrassing werd ook wel gewaardeerd ![]()
Bedankt voor de reacties! We komen op zaterdag 29 dec aan, dus zullen de papierwinkel op de laatste werkdag helaas niet meemaken. We twijfelen trouwens nog of we vanuit Nederland al binnenlandse vluchten naar Ushuaia, Calafate, Salta en Iguazu moeten regelen of dat we dat in Argentinie kunnen doen. Ik heb op dit forum gelezen dat het veel goedkoper is om het daar te regelen, maar is het in de maand januari niet allemaal al volgeboekt, als alle Argentijnen vakantie hebben?
En hoe is Bariloche in die periode? Ik heb gehoord dat het in januari overspoeld wordt door Argentijnse toeristen…
Als je binnenlandse vluchten zelf wil boeken kan dat alleen bij LAN Argentina (www.lan.com). Bij Aerolineas Argentinas (www.aerolineas.com.ar) kan je niet de prijzen zien voor Nederlandse toeristen en als je het verkeerde ticket reserveert kan je geweigerd worden bij de gate ![]()
In al haar wijsheid heeft de Argentijnse regering namelijk enkele jaren geleden besloten dat buitenlandse toeristen veel meer kunnen (=moeten) betalen dan de Argentijnen zelf. Iets dat je trouwens ook tegen zal komen bij entree-gelden voor Nationale parken en sommige hotels. Vwb de vluchten kan het soms zelfs zijn dat je meer dan 2x zoveel betaalt! Om dus de Aerolineas vluchten te boeken kan je het beste een reisbureau binnenstappen, of mij een mailtje sturen natuurlijk :king: (bol.jack@tipica-reizen.nl)
Januari is inderdaad dé vakantiemaand hier in Argentinië, dus ik raad je zeker aan de vluchten nu al te regelen. Probleem is dan wel dat je nu al je planning moet vastleggen, want wijzigen zal ook vaak niet lukken in deze maand. Hetzelfde geldt voor hotels in (vooral) Patagonië, deze zijn nu al vaak volgeboekt voor januari/februari…
Bariloche is altijd druk met toeristen, zowel buitenlandse als Argentijnse :biggrin: Je kan ervoor kiezen om een hotel/hosteria buiten het centrum te nemen, aan de weg Bustillo. Dan heb je vaak mooi uitzicht op het Nahuel Huapi meer. Kijk eens naar hosteria Costas del Nahuel (www.costasdelnahuel.com.ar), een erg prettige hosteria, op 1 km van het centrum, dus goed te lopen en een schitterend uitzicht vanuit de eetzaal/bar. Ook erg betaalbaar trouwens, zelfs in het hoogseizoen. De eigenaren Daniel en Laura spreken ook goed Engels. En ik raad je zeer zeker aan een auto te huren hier, de omgeving is prachtig!
Sorry voor de lange post, maar ik blijf nog steeds erg enthousiast over dit prachtige land :teeth: