Ik wil in maart naar Buenos Aires voor een Spaanse cursus. Naast dat ik de stad ga verkennen wil ik zo nu en dan ook wel even lekker genieten van de zon. Kan iemand mij vertellen of Buenos Aires een strand heeft? Zo niet, wat is de dichtsbijzijnde plaats om te zonnebaden op een strand?
Buenos Aires heeft geen strand. Voor de Argentijnse stranden moet je naar de Costa Atlantica, ten zuiden van Buenos Aires, waar Mar del Plata de bekendste badplaats is. Ongeveer 4 a 5 uur met de bus, maar in april vreselijk off-season.
Een andere mogelijkheid is Montevideo of Punta del Este in Uruguay, kan je met de boot naar toe of goedkoop vliegen. Ook hier: off season.
Ik denk dat de beste mogelijkheid is om, als je een dagje van de zon wilt genieten, de trein naar Tigre te nemen en daar een leuk plekje opzoeken in de rivierendelta.
Of een weekje er tussenuit naar Brazilië en daar in een hangmat gaan luieren, want inderdaad maart op de stranden van Argentinië is hopeloos…:zon02:
Suerte,
Jan
iedereen ligt altijd in de parken, handig want dan krijg je ook geen zand tussen je… enz.enz.
of wil je ook gaan zwemmen?
Punta del este in Paragauy is wel een aanrader. Althans in de zomer, want in de winter is er weinig te beleven.
Buenos Aires ligt officieel aan de rivier, net voorbij de delta van El Tigre (biesbosch achtig) . Als je wilt zwemmen moet je naar Quilmes, meest naastbijgelegen gemeente van Buenos Aires of naar El Tigre inderdaad. Ik vind El Tigre zelf wel een aanrader om te doen (zij het niet voor een strand dagje) Quilmes zou ik normaal niet voor omrijden… maar ik heb andere interesses daar ![]()
Quilmes zou ik normaal niet voor omrijden… maar ik heb andere interesses daar
@Hans: je bedoelt je aandelen in die fabrikant van gerstenat zeker lol2
@Martin: voor de juistheid, Punta del Este ligt in Uruguay :zon02:
groet,
Jan
yep en de ‘thuisplaats’ van Silvia! :beef:
Er is ook een mega groot zwembad in Buenos Aires bij Parque Norte. Wel overcrowded op een mooie dag, maar je kunt er in ieder geval lekker zonnebaden en wat verkoeling vinden!
Toch wat gevonden, ik heb er vaag wel eens wat van gehoord.
Parque de los niños ligt een beetje ten noorden van Nuñez
http://www.buenosaires.gov.ar/buenosairesplaya/buenosaires_playa.php
Hoi!
De leukste plek om te zwemmen in Buenos Aires is bij “Peru Beach” net buiten het centrum van Buenos Aires. Hier wordt gekayaked, gekitesurft, gerelaxed met coctails en je hebt een geweldig uitzicht over BA vanaf de rivier. Dit is DE spot om te chillen in BA.
Parque de Ninos, is niet om te zwemmen. Je kunt er in het gras mate drinken maar het heeft een aangelegde ‘dijk’ waar vanaf gevist wordt maar zwemmen kan niet.
Wil je meer inside tips als je naar BA komt check onze website www.vamosargentinie.nl We doen ook hele Spaanse cursussen. bv voor families of op een polo ranch, kan je En Spaans En polo leren ;)!
Enjoy,
Esmeralda!