Wat prefereert men het meest bij een hotelboeking wereldwijd

WERELDWIJD WERD AAN REIZIGERS GEVRAAGD WAT ZIJ HET MEEST PREFEREREN BIJ HET BOEKEN VAN HUN HOTEL.

Hieronder de uitslag

Aan reizigers werd gevraagd om 33 verschillende hotelvoorzieningen te rangschikken. Gratis WiFi, vorig jaar koploper, is naar de derde plaats verwezen in de lijst met meest gewenste hotelfaciliteiten. Gratis ontbijt is nu de eerste keuze van reizigers, gevolgd door de aanwezigheid van een restaurant.
Andere top tien voorzieningen waarover het ideale hotel volgens reizigers moet beschikken zijn onder meer een parkeerplaats, rookvrije ruimtes en bij aankomst ontvangst met koffie en thee in de lobby.
Onderaan de lijst zijn hotelfaciliteiten terug te vinden die minder belangrijk worden gevonden, onder meer kindvriendelijke voorzieningen, faciliteiten voor huisdieren en kapsalons. Hoewel meer dan een derde deel van de ondervraagden bestond uit zakenreizigers, worden ook conferentiezalen en meeting rooms tot de minst belangrijke voorzieningen gerekend.
Gevraagd naar de belangrijkste faciliteiten op de hotelkamer, kiezen reizigers wel voor gratis WiFi, gevolgd door een badkamer met douche. Kinderopvang op de hotelkamer wordt het minst noodzakelijk gevonden.
Alison Couper van Hotels.com zegt: “Reizigers lijken zich op voorhand al nadrukkelijk bezig te houden met hun maaltijden, zo wijzen de resultaten uit. Het is verrassend om te zien dat WiFi niet langer aan kop gaat in de algehele lijst met hotelvoorzieningen, ondanks het steeds grotere belang van technologie. Toch is WiFi nog altijd de voornaamste faciliteit wanneer gasten in hun kamers zijn, contact onderhouden blijft heel belangrijk voor reizigers.
[FONT=inherit]Top 10 belangrijkste voorzieningen in hotels

[ol]
[li]Gratis ontbijt[/li][li]Restaurant[/li][li]Internet/Gratis WiFi[/li][li]Parkeerplaats[/li][li]24-uurs receptie[/li][li]Rookvrij hotel[/li][li]Zwembad[/li][li]Bar[/li][li]Airconditioning[/li][li]Koffie/thee in lobby[/li][/ol]
Top 10 belangrijkste voorzieningen op hotelkamers

[ol]
[li]Internet/Gratis WiFi[/li][li]Badkamer met douche[/li][li]Grootte kamer[/li][li]TV faciliteiten[/li][li]Airconditioning[/li][li]Koffie/thee op kamer[/li][li]Rookvrije kamers[/li][li]Kwaliteitsbedden[/li][li]Dagelijkse housekeeping[/li][li]Type matras[/li][/ol]
[/FONT]

Wanneer ik ergens heen vlieg en een hotel boek kijk ik altijd meteen of ze een airport pick up service hebben. Ik wil na een vlucht graag iemand die klaar staat met een bordje met mijn naam en die me zonder gedoe naar mijn gekozen hotel brengt.

Het hotel zelf hangt er van af hoe lang ik er ben. Ik zelf hou van een veranda, dat ik ongestoord met eigen drankje en zakje chips nog even voor mijn kamer kan hangen.

Rookvrije kamers vind ik zelf eigenlijk een must, en wanneer ik op zomervakantie ben is airconditioning ook wel erg fijn. WiFi is leuk, maar in mijn persoonlijke top 10 zou dat echt niet op nummer 1 staan. Een balkon waar je lekker even kunt zitten voor het eten of 's avonds, vind ik ook wel leuk; zeker wanneer ik een mooi uitzicht heb. :wub:

Gratis ontbijt is wel prettig als je na het opstaan niet meteen boodschappen moet gaan doen, maar eerst even rustig kan eten in je hotel.
Rookvrije kamers is inderdaad gewoon een must.

Airco -een goed en schoon bed + schoon sanitair en rookvrij

“gratis” ontbijt wil meestal zeggen: U heeft al betaald met de kamer, ze zijn echt niet gek, die hotels…

Dat is toch algemeen wel bekend

Hier in Brazilië is het ontbijt ALTIJD inbegrepen in hotels (wat wij hier ook wel ‘pousada’ noemen).

Wat ik echter heel dikwijls als enige criterium zie door sijpelen (en dan bvb vooral van fransen) is de PRIJS …
sommigen lijken nooit stil te staan bij inhoud of kwaliteit tijdens hun selectie …

Prijs is uiteraard wel altijd een belangrijk criterium, maar daar moet je dan uiteraard wel je verwachtingen enigszins op aanpassen. En juist daar hebben sommige mensen toch moeite mee…

naast de prijs voor mij vooral belangrijk:
[ul]
[li]in de eerste plaats de locatie, wat dan uiteraard wel altijd een afweging is tussen bereikbaarheid (in Azië dus meestal vlakbij een station) of juist de directe omgeving. Ideaal is uiteraard bezienswaardigheden en restaurantjes op loopafstand, en een station of metrohalte nabij voor zaken wat verder weg.[/li][li]Internet, bij voorkeur wifi, is toch wel een must, waarvoor ik niet extra wens te betalen. Uiteraard betaal je er indirect altijd wel voor, maar ik heb hotels gezien die rustig 10 of 15 euro per nacht rekenen, daarmee prijzen ze zich dan toch snel uit de markt. Het zou gewoon een stukje service horen te zijn.[/li][li]Wel graag een rookvrije kamer met eigen badkamer (en graag schoon, in Japan gelukkig nooit een issue), en indien het klimaat het vereist een airco. Een raam wat open kan is ook prettig, niet zozeer voor het uitzicht maar meer voor frisse lucht en ook een “feeling” met de omgeving. Eén keer in een kamer geheel zonder raam gezeten, dan is het toch raar dat je op internet gaat zitten kijken wat voor weer het buiten is…[/li][li]Ontbijt mag, zeker bij de Toyoko Inn’s maak ik daar toch altijd wel gretig gebruik van, en als ik terugdenk aan m’n ervaringen in IJsland en Israël loopt het water me in de mond. Maar als er in de directe omgeving ook genoeg eetgelegenheden zijn vind ik dat ook prima, dan betaal ik echt niks extra’s voor het ontbijt.[/li][li]Een 24-uurs receptie hoeft van mij niet (tenzij m’n reisschema dat vereist uiteraard, maar dan let ik er ook wel op), maar wel graag de mogelijkheid ook als de receptie gesloten is middels een sleutel of pasje naar binnen te kunnen. Eén keer in een hotel gezeten waar om 1u 's nachts gewoon de buitendeur op slot ging, hoewel dat geen problemen op heeft geleverd voel je je dan toch beperkt.[/li][li]Dagelijkse housekeeping hoeft op zich ook niet, de eerder genoemde Toyoko Inn heeft daarvoor wat mij betreft de ideale oplossing: als je gebruik maakt van hun Eco Plan wordt je kamer niet schoongemaakt, maar hangen ze wel dagelijks een tas met schone handdoeken aan je kamerdeur.[/li][/ul]

Voor de rest beschouw ik een hotel vooral als een plek om te slapen, niet meer en niet minder. Dus graag een fatsoenlijk bed (vrij subjectief uiteraard), minimaal voldoende ruimte om niet over m’n bagage te struikelen, en graag enige vorm van geluidsisolatie. TV is leuk maar geen must. Verdere voorzieningen zoals een zwembad, fitnessruimte, bar of restaurant gebruik ik zelden tot nooit.