reserveren of niet?

Hallo,

Eind september willen wij met z’n 2 een roadtripje doen.
Berlijn, Praag, Bratislava, zagreb, Ljubljana, Milaan.
Hotel in Berlijn is reeds geboekt, maar voor de rest wilden wij een beetje vrijheid en impulsiviteit genieten, en dus niks reserveren.
Ik hoor het graag als jullie ervaring hebben met het op zoek gaan naar een hotel a la minute. Zijn ze gemakkelijk te vinden? Baanhotels e.d., en is het niet goedkoper zonder te reserveren, kun je wat afdingen (toch beter nog een kamer verhuurd dan niet?), of zijn hotels meestal volzet zonder reservatie?
Ah ja, een hostel met slaapzaal ziet mijn kip niet zo zitten :slapen:

Ik dank jullie voor alles waar ik wijzer van kan worden

Gino

‘mijn kip’???

Ik boek in Europa meestal al reizende telkens een dag van tevoren via booking.com. Dan heb ik dus wel een laptop bij me en zit ik altijd in hotels met gratis wifi. Op booking.com krijg je alleen resultaten te zien van de hotels die voor jouw datum beschikbaarheid hebben. Ik zoek ook altijd weer een hotel met wifi, zodat ik daar weer voor de volgende bestemming kan zoeken.

Het voordeel vind ik dat je zo ook hotels tegenkomt die je niet ziet gewoon rijdend / lopend op straat. Die bijvoorbeeld mooi op een berg liggen (alleen handig als je een auto hebt natuurlijk), of verstopt in een leuk steegje.

Nog nooit problemen gehad om nog iets binnen mijn budget te vinden op deze manier.

1 like