Ik vertrek 22 juni samen met mijn vriend naar Maleisie om daar 3 weken rond te reizen.
Ik heb in al veel landen gereisd en ben gewend een hotel binnen te lopen, de kamers te bekijken en vervolgens afspraken te maken over de prijs voor die kamer.
Nu ben ik mij aan het inlezen over Maleisie en ben ik al een paar keer tegengekomen dat het goedkoper is als je je hotel vantevoren via internet boekt.
Nu ben ik zeer benieuwd naar ervaringen van andere reizigers in Maleisie op dit gebied.
Als je tijd zat hebt en ook geen probleem hebt om langs meerdere hotels te gaan is het prima om ter plekke binnen te wandelen. Dit geldt vooral voor de betaalbare guesthouses; vooral op de plekken waar je er tientallen op een rij hebt (bv. rond Changkat of Chinatown in KL).
Bij een 4 of 5 sterren hotel hoef je dit niet te proberen. Die grijpen meestal hun kans om wat te verdienen. In dat geval kun je beter zo ver mogelijk vooraf reserveren; vooral als de keuze voor het hotel al vast staat (bv door reviews etc).
Ook zijn er diverse plekken in Maleisie waar een soort van ‘schaarste’ heerst. Hier heb je niet veel keuze en als je dan ter plekke wat wilt regelen kom je meestal in de meest brakke accommodatie terecht. Sommigen vinden dit geen probleem; anderen balen hier dan van.
De duurdere dingen zou ik op internet boeken, dat is vaak ook goedkoper. De goedkope dingen zijn juist goedkoper als je ter plekke binnenloopt en boek. Zeker een iets langer verblijf kan daar tot mooie kortingen leiden.
ik wil graag zoveel mogelijk ter plekke boeken omdat ik nog niet precies weet hoelang ik over al wil blijven en hoe mijn route precies zal zijn. kun je op de perhentians ook ter plekke een slaapplek vinden of is het aan te raden deze vooraf te boeken? ik neem aan dat er in kuala lumpur, penang, langkawi, ch, kota bharu makkelijk ter plaatse een slaapplek te vinden is. Ik wil graag slapen in basic hotels.