Overnachten in hostels in Maleisie

hoi, mijn vriendin en ik gaan 3 weken door Maleisie en Thailand reizen. Nu zijn wij studenten en we zoeken goedkope slaapplaatsen in deze landen. We hebben goedkope hostels gevonden, maar deze dienen met creditcard betaald te worden. We vroegen ons af of een van jullie ideeen of tips hebben om goedkoop te overnachten in Maleisie!

Alvast bedankt,

Groetjes van Marrie en Michelle

Waarom niet ter plekke een guesthouse/hotel binnenlopen en daar beslissen of je het wat vind. Waarschijnlijk nog goedkoper ook…
Weet niet wanneer jullie willen maar alleen tijdens onze kerst/oud en nieuw zou ik misschien op voorhand boeken. Maar verder is er altijd wel plek!
Reken voor een overnachting (warm water/eigen douche toilet /airco) zo rond de 20/25 euro per nacht dan zit je zeker ruim voldoende in je begroting.

Als je vantevoren wilt boeken zit er niks anders op als met een creditcard te betalen. Echter zul je dan ook vaak de standaard hoge rack-rate betalen en valt er niks meer af te dingen. Ook leg je jezelf vast doordat je op bepaalde dagen ergens moet zijn en geef je jezelf minder ruimte om op de bonnefooi iets te regelen.

Ik zou adviseren om (net zoals pwm) het gewoon ter plekke te regelen, en alleen je accomodatie op voorhand te boeken als je weet dat het anders onmogelijk is. (vb. Perhentians in het hoogseizoen moet je wel vantevoren vastleggen, of bepaalde plekken op Borneo ook)