Grote : Carrefour, Hypermarkt en Giant
Kleintjes zoals 7eleven: o.a. Alfamart en Indomaret
Ik zie bijna overal Alfa , of K Markt . Meestal zo groot als een buurtsuper in Nederland.
Zo Nir SA, u komt hiero ook alleen maar als “bepaalde” anderen komen, gezellig he. “Overal” is bij u een heel klein gebied, een paar steden op Java. Overigens Alfa bestaat niet meer is door Carrefour overgenomen.
Dank U! weet ik ongeveer waar ik mn eerste boodschapjes kan gaan halen bij aankomst. En om terug on topic te komen, hoef ik geen koffie van huis mee te nemen
Hoezo geen eigen koffie meenemen ?
Ik neem vaak een kleine potje Nescafe goud , en de (vruchten)thee van D.E .
Daar heb je het ook , indonesische merken , maar smaakt toch anders.
Het is altijd lekker als je in je hotelkamer je eigen earl grey thee van je eigen merk kan drinken , zonder gelijk naar een buurtsuper te moeten gaan.
Ik ken een Nederlander die niet alleen rookworst meeneemt maar ook potjes sambal.
Hallo,
Ik ben -tot mijn spijt- dit onderwerp begonnen. Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, want ik ben er nog nooit geweest. maar als je een serieus antwoord wil, zou ik naar een andere site gaan. Ik vroeg -in mijn ogen- een normale serieuse vraag. Als het dan op een gegeven moment over jodenkoeken en godsdiensten gaat, zijn ze het spoor een beetje bijster, denk ik. In ieder geval succes en veel plezier met alles.
Groet ilona