Wat moeten we allemaal gaan zien in Bangkok of Chang Mai......

Jaja het gaat gebeuren. We gaan!!!
De geplande reis is eerst 3 dgn bangkok(deels om dingen te zien deels om bij te komen) daarna een kleine rondreis naar Chang Mai, en dan door naar Hua Hin om een dag of 5 bij te komen.
In die reis, zijn we 25 jr getrouwd, en dus wilden we het deels verzorgd doen!

Zijn er nog dingen in Bangkok of Chang Mai, of in Hua Hin waarvan jullie zeggen: DAT MOET JE DOEN!!!

Tips blijven welkom!!

We vertrekken 6 december zijn de 24ste weer terug(omdat ik de 2de kerstdag weer werken moet helaas)

Alle tips zijn welkom!!
Groetjes Beps

In BKK zeker een bezoek aan Wat phra kaew(tempel) met de emerald buddah als het tenminste rustig blijft in die omgeving met al die spanningen omtrent politieke aangelegenheden naar men vermoed dat dit na de verjaardag v/d Koning 05-12 zal oplaaien(wil je niet ongerust maken), Ayutthaya de oude hoofdstad is ook zeker een bezoek waard, hou je van shoppen het Siam Paragon en tal van andere shoppingmalls,of overdag naar de omgeving Bayok met straat marktje’s welke in de avond ook op Sukhumvit rd zijn met tal van vervalsingen van bekende merken, en in Hua-Hin Wat Mongkol zeker zien.
Alvast een hele fijne tijd toegewenst en gaat jullie zeker lukken.

Hoi,

Wij komen 5 december aan. Ik wist niet dat dat de verjaardag van de koning was en dat men verwacht dat er dan rellen uitbreken. Moet ik me erg zorgen maken?

Verder: ik kan niet wachten om te gaan!!!

Nee, nogmaals geen ongerustheid er zijn elke dag wel relletje’s mijn vrouw(Thais)leest dagelijks de online Thaisekranten waarin zelfs gesugereerd wordt dat men geld krijgt via via om onrust te stichten,zolang je niet in de omgeving van die overheids gebouwen vertoeft merk je er niets van, twijfel je geef dan die tickets maar aan mij :dag: have a nice holliday.

Men zal het trouwens niet in het hoofd halen iets op 05-12 te doen, het koninklijkhuis heeft een hoog aanzien in Thailand.

Thanks zover, we gaan zeker die kant op!!!

@Tientjeblind: wat gaan jullie doen?? En ook wij kunnen niet wachten tellen al dagen af!!!

Het MBK vinden wij altijd onwijs leuk is een hele grote shoppingmall in Bangkok zeker doen.
Chiang Mai is heel bekend van de nachtmarkt die supergroot is.
Verder zou je naar de longneks kunnen gaan of olifant rijden.

gr van Moira

bkk de weekend markt vonden wij erg leuk (is wel erg druk en smalle gangetjes maar de thais zelf komen er ook en dus niet alleen maar toeristen ) en lekker makkelijk alle souvenirs bij elkaar.

in bangkok mag je china town ook niet missen dit is mischien nog wel het beste te doen per fiets met co van kessel een nederlander die fiets tochten organiseerd in thailand dit vind ik echt een aanrader zo zie je het andere bangkok je fiets werkelijk bij de mensen door de woonkamer heen geweldig om mee te maken

prettige vakantie en kijk uit thailand kan een verslaving worden

Fietstocht door Bangkok is zeker een aanrader; deze tochten zijn ook te boeken via een andere Nederlander (en forumlid overigens), Andre Breuer.
Kijk hier voor meer informatie:

Ook biedt hij tegenwoordig fietstochten aan door Chiang Mai; kijk in dit topic voor meer info:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=38962

Oke!!! Die verslaving ben ik bang voor, zo kom ik ook aan al die posts…(Turkije gek helaas al 20 jr) Maar we gaan het zien
Die fietstocht is een optie in ons hoofd(al een poosje!)

en die weekend markt?? Wanneer is die?? echt zaterdags en zondags…want dan is die voor zondagmiddag nog te doen!!

Chaing Mai en de avondmarkt wisten we, we zitten om de hoek en verblijven er 4 nachten…(hebben een rondreis waarin we 2 nachten in bkk en 1 bij de river Kwai 1 in Tak en 4 in Chaing Mai doorbrengen)

En dan op naar Hua Hin…Nog tips voor daar of omgeving(Verblijven er 5 dgn)
Jullie zijn toppers!!! Thanks sofar!!

ja de Chatuchak Weekend Market in bkk is echt zaterdag en zondag. van 9 tot 18 uur.

je kunt er naartoe met de skytrain, het mo chit station is vlakbij. of met de bus Ordinary buses 3, 8, 26, 27, 28, 34, 38, 39, 44, 52, 59, 74, 77, 96, 97, 104, 108, 112, 134, 136, 138, 145 and air-con buses 2, 3, 9, 10, 12, 13, 29, 38, 39, 44, 136 and 138.

als je met de taxi of tuktuk gaat ( of gewoon weekend market zeggen)
http://www.into-asia.com/gifs/bangkok/markets/taxichatuchak.gif

Niet goedkoop, maar wel leuk is een dinner cruise over de Chao Phraya rivier:

http://www.loynava.com/

Wij hebben het afgelopen juni zelf eens geprobeerd en vonden het zeker de moeite waard om eens te doen. Eten is prima en je hebt vanaf de rivier mooi zicht op vele verlichte tempels.

Of wil je eten met een prachtig uitzicht over verlicht Bangkok, kijk dan eens hier:

http://www.thedomebkk.com/web/corp_home03.html

Overigens ook niet goedkoop…

Je kunt ook veel info op deze site vinden.

www.Thailandtrips.site90.net

Theo

@Theo: Thanks, die hadden we ook al gevonden. En er zijn zo mega veel site’s om op te kijken! We waren juist benieuwd naar dingen die mensen zelf zo aangegrepen hebben. Zo van: Dat hebben we gedaan en dat was zoooo…(vul maar in)…

We denken over dat eten op de rivier…