Wij gaan in september voor het eerst naar thailand,
we zullen er bijna 3 weken verblijven, we zouden graag weten wat je zeker moet gezien hebben.
We landen in bangkok, en zullen zeker een binnenlandse vlucht nemen naar chian mai.
We reizen met een kindje van 1 jaar en een jonge gast van 18 jaar en mama en papa.
Deze vraag is al behoorlijk vaak gesteld op dit forum. Ik zou eerst een aantal topics op dit forum even doorlezen, daar kan je al erg veel informatie vinden.
In chiang Mai: de sunday Market (erg bekend, elke tuctuc kan je er zo naar toe brengen) en als je er niet po zondag bent is de nightmarket ook erg leuk!
Wacht ook met het kopen van spullen totdat je in Chiang Mai bent…
In chiang mai heb je overal oude handwerkfabriekjes en een olifanten dierentuin… ontzettend leuk, wel toeristisch.
Voor de rest zijn er mooie trekkingen, maar niet echt aan te raden met een kidn van 1 jaar… wel leuk voor de jongen van 18! Ook makkelijk om alleen aan mee te doen, aangezien er altijd wel een groep gaat waar je snel in opgenomen word.
In bankok: het grote paleis natuurlijk, liggende/staande/zitten boedha, tochtje over de rivier, khoa san road (gewoon grappig om te zien!), shopping center.
En zelf zou ik nog kiezen voor een national park. Maar thailand is zo groot dat je toch nooit alles kan zien, daarom gewoon weer teruggaan het jaar erop
Heb nog een vraagje, wij lezen heel veeeeeel dat mensen vliegen op Bangkok en erna naar Chiang Mai reizen. Veel wordt er niet over andere plaatsen gesproken.
Wat is echt zoiets die niet elke reis maatschappij uit Ned of BE aandoet.
Want ik lees veel 15 dagen Thailand en ze hebben volgens mij enkel Bangkok en Chiang Mai en mss nog een eilandje gezien.
Wij zouden graag massa toerisme mijden, en het leven van de “echte thai” leren kennen!!!
Zijn er ook nog aanraders in midden Thailand?
Thx
Plaatsen die je kunt bezoeken: Elke plaats met zijn eigen charme.
Ben zelf in allemaal geweest. Antwoord even terug welke plaatsen op de route liggen, en ik geef je meer info. Alle zijn goed voor gemiddeld vijf of minder westerse gezichten per dag.
Chanthaburi
Prachuap Khiri Khan
Nan
Mae Sot
Phetburi
Chiang Khan
Phitsanulok
Verder raad ik je zeker aan om in BKK een fietstocht te doen, dit geeft een goede inkijk in het leven van de “gewone” Thai. Het is ook verrassend om te zien hoe rustig BKK toch kan zijn.
Zijn website: www.covankessel.com/
Alvast bedankt, we zullen de plaatsen eens opzoeken, en als we meer info willen zal ik je mailen.
Fietstocht leuke tip, maar onze jongste is 1 jaar, dus als ze fietsen hebben met een fietsstoeltje, zullen we het zeker eens doen!!