effe voorstellen,

Hallo , ik ben een alleenstaande vrouw en reis graag. Volgend jaar wil ik naar Thailand, weet nog niet zeker of ik georganiseerd ga (groepsreis) of gewoon in m n uppie.Ik ben in div, landen geweest in Europa >Spanje,Turkije, Kroatie, Griekenland, en nog meerdere landen, maar dat was veelal zon/zee/kultuur vakantie met partner en kind. Nu wil ik graag veel van de lokale bevolking zien, en minder van de toeristische gebieden, hoewel n kort kijkje ook geen probleem is, wie weet welke aanbieder me veel van de lokale bevolking en minder toeristische plaatsen laat zien.
Wie tips heeft, ik hoor t graag. Vriendelijk groet Mar.

Hoi marmagmar,welkom op wereldwijzer!
Zou je dat wel doen op vakantie gaan naar Thailand?,Ă©Ă©nmaal als je dit magisch land bezocht hebt wil je niet meer terug naar huis !!
Nou als je Bangkok niet kent en geen idee hebt wat je wilt of kunt gaan doen of geen zin hebt dat na te zoeken of vragen is het eenvoudiger wat dagtrips te boeken bij een van de vele reisbureautjes in Bangkok.
Is dit de eerste maal dat je dit land bezoekt,Mar?
Indien je een paar dagen in Bangkok vertoef dan kan je misschien het Jim Thompson House bezoeken.(niet ver bij Siam Square vandaan)
Ga je naar het Queen Saovabha Institute (Snake Farm) combineer dat dan met een bezoekje aan het Lumpini Park, het bekendste stadspark in Bangkok. Overigens laten ze bij de snakefarm het ‘melken’ van de slangen niet meer zien, dat deden ze in het verleden wel. Het is sinds enige tijd opgeknapt en je kunt er meer slangen zien dan voorheen.
Waarom niet de Loy Nava Dinner Cruise over de Chao Phraya rivier. Zo kan je tijdens het (prima) eten genieten van de verlichte monumenten op de oevers van de rivier.
Ook Baiyoke is idd wel aardig om te doen. Het buffet is vrij massaal (veel Aziaten), maar het eten is best oke. Vooral het uitzicht vanaf het ronddraaiende observatiedek is spectaculair.
Of bezoek Asiatique the Riverfront, een van de nieuwste avond ‘markten’.
Of een avondje naar de show van Siam Niramit of Calypso Cabaret.
Bezoek Muang Boran Ancient City, dat in Samut Prakan ligt, net buiten Bangkok.
Wil je nog tempels zien bezoek dan de Wat Saket waar vandaan je een mooi uitzicht over een deel van de stad hebt, en de bij toeristen onbekendere, maar erg mooie, Wat Ratchanatda.

Indien je van plan bent om richting Chiangmai tegaan ,dan is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son.
ls je een bezoekje brengt aan het Chiangmai dierentuin,heb je verschillende tarieven:een gewoon tarief voor de buitenlandse toeristen=100bath.Als je een combine pakket neemt kost je dat:590bath,in de prijs is inbegrepen:het bezoek aan de panda,een rit met de monorail+een interne busservice!Als je de monorailtrein gewoon wild nemen moet je 150bath ophoesten,de trein stopt op 4 verschillende plaatsen,je kunt daar afstappen om het Ă©Ă©n en ander dierenactractie te volgen en daarna kun je terug opstappen om naar een andere "intressante"vb:leeuwen,koala’s etc
te volgen.De mono-trein houd ook halte aan de nieuwe gebouwen waar de pandas verblijven.Een rondrit met de bus kost 20bath per persoon,ideaal voor mensen die slecht te been zijn.Voor kinderen is er een sneeuwgrot+een go card traject van een helling afgaan(ikzelf heb het ook gedaan,en dat op mijn oude dag)prijs om van de helling af te glijden bedraagt 80bath per persoon.Ook nog ff vermelden Thaise mensen betalen 20bath inkomgeld,en als ze kunnen bewijzen dat ze een 1 2 call telefoonnumber hebben krijgen ze nog reductie.Ook nog vermelden de entreegelden voor een bezoek aan de panda-paviljoen bedragen:100bath voor kinderen 50bath (toeristenprijzen)
Giant Panda & Koala Zones dagelijks geopend van 8,30 tot 17,30 uur.
Hoe komt u er

De dierentuin is gelegen op Huay Kaew weg aan de voet van Doi Suthep, net voorbij Chiang Mai University. Je kunt er komen door een"tuk-tuk of songtaew" (een pick-up met bankjes in de rug)te nemen. In het Thais,wordt de dierentuin ook “suan Sut.” geheten.Ook de moeite waard om een bezoekje te brengen is
Chiang Mai Night Safari !!
Chiang Mai Night Safari werd opgericht als ‘s avonds en’ s nachts toeristische attractie. Het is de eerste nacht safari in Thailand.Chiang Mai Night Safari streeft naar een bestemming van wereldklasse te zijn en is constant upgraden om het internationale toerisme standaard. Tentoonstelling zone is verdeeld in drie hoofdgebieden: Savanna Safari, Predator Prowl en Jaguar Trail.
Mensen die een beetje genoeg hebben van alle tempels,bazaars etc
af te schuimen in Chiangmai.Kan je ook een boottripje doen op de plaatselijke ping river!Scorpion Tailed Boat River Cruise verzorgd deze boottrips,gedurende 11/2uur wordt je te woord gestaan door Engels sprekende gidsen.Aan boord wordt er vers fruitsap en een thai dessert geserveerd.Waar te bereiken?rechtover de Amerikaanse Ambassade(ander oever)aan het Sri Khong Tempel.Departure uren:11:00am;13:00pm;15:00pm en 17:00pm.op http://www.scorpiontailed.com
Indien je nog met vragen zit dan kan je die altijd stellen op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret,Mar!
groet,georgessiam.:chin

1 like

Bedankt, maar ik weet nog niet of ik voor de eerste keer dat ik z n verre reis maak, beter een georganiseerde reis doe, of gewoon op de bonne fooi
ik heb veel rondgekeken op div. forums, en veel plaatsen die ik wil bezoeken kan ik ook met een groepsreis doen?
Wil graag vanuit Bangkok richting het noorden.Groetjes Mar.

Moet je beslist doen Mar!
Het noorden van Chiangmai en omgeving heeft schitterende watervallen,warmwaterbronnen,mooie bergen etc

Chiang Mai staat onder andere bekend om zijn tempels,zoals de Wat Phra That Doi Suthep.(ligt zo’n 16 km vanaf Chiang Mai)
Je kunt Chiang Mai op verschillende manieren bereiken, vanaf Bangkok met het vliegtuig ben je slechts een uurtje onderweg.
Vele malen goedkoper is het natuurlijk om met bus of trein te reizen.
De trein doet er 14 uur over, de bus iets korter. Je kunt ook 's nachts reizen: de reis lijkt korter te duren, je bespaart kosten voor accommodatie.