Wij (gezin met zoon van 13j.) gaan de eindejaarsfeesten doorbrengen in Bangkok.
Onze voorlopige planning (op papier) is als volgt:
Do 25/12 7:15 aankomst BKK , taxi nr hotel Eastin Grand Sathorn , Khlongs ( aan Central pier? te onderhandelen? 2500 THB/1 uur?) 's avonds MBK? of Asiatique?
Vr 26/12 verkenning stad langs Chao Praya rivier: Wat Arun, (Grand Palace?) Wat Pho, Khao San, Chinatown (zonsondergang wat Arun?)
Za 27/12 fietstocht recreational bangkok , weekend editie: meerwaarde? vooraf of nadien Lumpini?
Zo 28/12 Ayathaya zelf vanaf Victory monument(10.00-17.00) of geleid? Of verder bezoek Bangkok , Chachutchak weekendmarkt?
Ma 29/12 transfer naar Hua Hin, nog taxichauffeur zoeken die ons eventueel ook aan paraplumarkt en Petchaburi even kan afzetten? Tips?
Di 30/12 Hua Hin verkennen , evt fietsen huren
Wo 31/12 evt dagexcursie vanuit HH te plannen
Do 1/1 airport bus 14:00 om te vliegen 21:35
Zit planning een beetje goed in elkaar? Nog tips?
Zouden we met onze zoon een skybar kunnen bezoeken (geen short, geen jeans)?
Ik heb ooit iets gelezen van Olifanten opvang in de buurt van HH?
Oudjaar gewoon doorbrengen op de markt in HH of toch restaurant boeken?
Het vraagteken bij het Grand Palace zou ik weghalen, want het is een must om te zien als je in Bangkok bent. Dus Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown, heel goed te doen op 1 dag. Khaosan vind ik persoonlijk niet echt een must, hoewel veel reizigers het geweldig vinden.
Voor 2500 Baht wil ik ook wel een bootje voor je regelen hoor :). Dat kan echt goedkoper, maar je moet goed onderhandelen.
Ja, de Colors of Bangkok Weekend Editie van Recreational Bangkok Biking is een meerwaarde, maar ik ben, als medewerkers van RBB, natuurlijk niet helemaal objectief. Het fietsgedeelte van de Weekend Editie is hetzelfde als de reguliere Colors of Bangkok tour, echter bezoek je tijdens de speciale Weekend Editie ook een lokale floating/riverside markt en maak je een ritje per samlor (Thaise fietstaxi) door het groenste deel van de stad.
Tijdens de tour kom je op plekken waar je zelf als toerist nooit zou komen en zie je dus een stukje van Bangkok dat voor veel mensen een geheim blijft.
Indien je in Hua Hin fietsen wilt huren, kan je eventueel ook contact met ons opnemen (ons kantoor in Hua Hin). Of gewoon met onze tour meegaan
Voor de Sky Bar in het Lebua Hotel geldt een minimum leeftijd van 20 jaar.
Alternatief is de Baiyoke Sky Tower, het hoogste gebouw van Thailand waar je eerst gebruik kunt maken van het buffet en na het eten naar het ronddraaiende observatiedek kunt. Eten is redelijk, geen hoogstaande kwaliteit, maar het uitzicht vanaf het observatiedek vergoedt alles.
@Krung Thep: alvast bedankt voor je info. We kijken uit naar de fietstocht.
Wat betreft de prijs van de klongs zal ik me verder moeten inlezen 1000-1200 THB realistischer? Komen we hier ook langs met de fietstour?
Wat betreft Grand palace ben ik een beetje bang voor de drukte (andere tempels meer authentiek?) gids nodig of toch gewoon binnen gaan en go with the flow?
In Hua Hin zouden we willen gaan kajakken. Nieuwjaar vieren op straat / food @ nightmarket? of toch beter restaurant boeken nu al of ter plaatse?
Voor die prijs moet je wel een longtailboot kunnen krijgen, goed onderhandelen :). Geen gids nodig (tenzij je alle ins en outs en hele geschiedenis wilt weten), maar gewoon zelf door het complex lopen. Na bezoek aan Grand Palace kan je naar de Wat Pho lopen om de liggende Boeddha te bekijken en van de Wat Pho kan je naar de pier lopen waar je met een pontje naar de andere kant kunt om de Wat Arun, Tempel van de Dageraad, te bekijken.
Het Grand Palace is altijd druk, maar wel een must om te zien. Zorg dat je gepaste kleding aan hebt (schouders en enkels bedekt) en laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat het Grand Palace net vandaag gesloten is vanwege een Boeddhistische feestdag of bezoek van iemand van het Koninklijk huis. Vooral tuk-tuk chauffeurs hebben hier een handje van en bieden je dan een hele goedkope tour in de tuk-tuk aan, waarbij je ook zeker wel iets van de stad ziet, maar ook bij juweliers en/of kledingmakers wordt afgezet.
De fietstour start in het niet-toeristische Yannawa district in Bangkok waar ons kantoor/lounge zit. Het eerste uurtje fietsen we door kleine lokale gemeenschapjes door dit district en na een uurtje komen we bij de pier uit waar we een longtailboot naar Phra Pradaeng nemen, de ‘Jungle van Bangkok’ waar we over verhoogde fietspaden door een prachtig gebied fietsen. Zie het filmpje voor een korte impressie van Colors of Bangkok.
Ik zou voor Oud & Nieuw niks van tevoren boeken, maar gewoon ter plaatse kijken. Mocht je besluiten om in Hua Hin te gaan fietsen, dan zal je Conny ontmoeten, de Nederlandse manager in Hua Hin. Zij kan je zeker tips geven over wat te doen met O&N.
heb dit jaar in hua hin la,or resort geboekt dit ligt vlakbij het treinstation ,is klein resort bungaolws in tuin met zwembad alles keurig netjes.geboekt bij agoda heb voor januari weer geboekt.je zit er vlakbij een nieuwe nachtfoodmarkt op loopafstand van de grote nachtmarkt.wij hebben er fietsen gehuurd.aan te bevelen dus. het la or resort ligt aan de soi 88