Chinees Nieuwjaar

Hallo!

In februari ga ik met mijn man en dochtertje van 2,5 jaar voor een maand naar Thailand. Nu lees ik net ergens dat het 14 februari 2010 Chinees Nieuwjaar is!

Weet iemand wat dat voor (prettige/minder prettige) gevolgen heeft??
Groot feest? Volle hotels? Minder makkelijk reizen?

Volgens mijn voorlopige plan zouden we namelijk op 15/2 van Kanchanaburi naar Bangkok reizen, maar misschien is het verstandiger om niet te verkassen? Ik las ergens dat het feest wel 3 dagen duurt namelijk…

…het feestgedruis zal zich in Bangkok hoofdzakelijk op de Yaowarat Rd afspelen. Het echte nieuwjaar voor de Thai is natuurlijk Songkran (April) en dan is het pas echt druk… Ik zou zeggen gewoon gaan reizen (en laat je verrassen door je man, want dan is het ook nog eens Valentijn).

Groet,
Joe

Hmmm dus alleen chinatown viert feest? Dan valt t wel mee allemaal denk ik…

Ennehh mijn man op valentijnsdag mij verrassen?? Don’t think so haha :crybaby:

Vergis je echter niet in het aantal chinezen, dat hier feest viert. Ik heb net gezien dat sommige hotels voor de Hong Kong- (en China), Maleisie- en Singapore-Markt de prijzen met THB. 500 per kamer verhoogt. Wij zijn met dit festijn ook in Bangkok om het allemaal mee te maken…

Groet,
Joe

Hmmm… beetje moeilijk! Was van plan om een fietstour te doen als we in BKK zijn, maar die gaat ook door chinatown dus dat wordt dan geen succes. Zit ook niet te wachten op hogere tarieven en het is de eerste keer BKK voor ons dus we hebben sowieso wel genoeg te kijken. Hmmm misschien dan BKK maar overslaan en aan het eind vd reis wat langer blijven? Of ga jij er speciaal heen Joe?

Misschien iemand ervaring?

Gewoon doen:

• er zijn meerdere mooie fietsroutes,
  • heb snel even gekeken op de diverse (Hotel-)sites en kan je meedelen dat ik voor Bangkok alleen de jaarlijkse verhogingen ben tegengekomen. De “Chinees nieuwjaar verhoging” voor de eerder genoemde markten ben ik tot nu toe in Chang Mai tegengekomen…maar ook daar hoef je je niet aan te storen, want jij behoort tot de klanten uit de europese markt.
  • ik vertel aan iedereen dat je Bangkok aan het eind van je vakantie moet bezichtigen, omdat je in een stad komt die ook het logo van “shop 'till you drop” voert…ofwel inkopen en alleen nog maar meezeulen naar het vliegveld (en dus niet naar andere plaatsen, omdatje je anders een breuk zeult).

En ja, ik ga speciaal voor het chinees nieuwjaar even terug naar Bangkok (want in Amsterdam kom je dan heel wat te kort); we hadden natuurlijk ook voor Singapore of Kuala Lumpur kunnen kiezen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken.

Groet,
Joe

We houden ons maar gewoon aan de originele plannen denk ik… Eerst 4 nachten Kanchanaburi en dan 2 nachten BKK, dan de nachttrein naar Chiang Mai, vliegen naar Phuket en daar een rondje eilandhoppen, vanuit Krabi terug naar BKK en dan nog 2 (of 2,5 omdat we midden in de nacht met Eva Air terugvliegen) nachten BKK voor het ultimieme shoppen haha. Moeten we ons maar inhouden met kopen tot de laatste dagen!
We zien wel hoe het is met de feestende chinezen rond nieuwjaar… :hihi:

Bedankt voor je reacties Joe!