Wandelen in Bangkok

Wij gezin met 2 kinderen van 15 en 13 willen zelf vanaf het hotel prince palace wandelen naar grand palace, wat phra kaeo, daarna wat pho en wat arun om vervolgens via een bezoek aan Chinatown naar de khlongs van thonburi te gaan. Daar willen we een tocht over de khlongs maken en dan met een taxi terug.

Is dit in een halve dag te doen of hebben jullie andere voorstellen

Dank je wel
Koerduifje

Naar mijn mening heb je minstens 1 dag hiervoor nodig.
Waarom geen fietstocht? Dan zie je veel van Bangkok op een korte tijd!

Wij willen ook fietsen. Welke fietstocht kunnen wij het beste doen? Via greenwoodtravel heb ik vernomen dat ik Chinatown en de tuinen van Siam het beste kan doen

Als je toch naar het Grand Palace wilt gaan dan kan je van de pier rustig over de Thanon Maha Rat langs de Amulet-markt wandelen.
Je vindt daar een wonderlijke verzameling talismannen, wonderstenen.

Ik heb enkel ervaring met Co Van Kessel, en die fietstocht was geweldig.

Ik heb bovenstaande verschillende keren gedaan, maar meestal heb ik niet echt tijd voor Chinatown in één dag, laat staan ook nog een boottocht over de Khlongs erbij. Ik zou er dus meer tijd voor uittrekken.

Ik hou heel erg van lopen maar lopen tussen attracties in BKK vind ik altijd wat tegenvallen. Er is veel verkeer en er zijn geen goede oversteekplaatsen. Je moet soms behoorlijk ver omlopen om ergens te kunnen komen.

Om te wandelen door BKK zou ik gebruik maken van een route die in een reisgids als de Lonely Planet staat en niet zelf wat verzinnen. Je hebt daar veel meer plezier van.

Wandelen in BKK is best leuk, maar besef je inderdaad wel dat de afstanden vaak groter zijn dan ze lijken.
Neem de punten uit bovenstaande post en voeg daar de warmte en smog nog aan toe, zal niet meevallen.

Onderschat het wandelen in Bangkok niet op een klaarlichte dag,neem vooral een grote fles water mee,het kan verdomd warm zijn.
Zelf had ik een appelflauwte gekregen van de warmte en de uitlaatgassen van de auto’s die voorbij reden.
Zet vooral een petje op en drink heel veel water!!!

Beste Koerduifje,

Zelf zou ik niet gaan wandelen van het Prince Palace Hotel naar het Grand Palace. Pak een taxi en laat je afzetten bij het Grand Palace. Vanaf het Grand Palace kan je dan naar de Wat Pho lopen en vervolgens naar de rivier waar je de boot naar de overkant kunt nemen om de Wat Arun te bezoeken. Neem de boot terug en pak een tuk-tuk naar Chinatown. Erg leuk om in het levendige Chinatown door de kleine, smalle steegjes te wandelen. Bezoek de Wat Chakrawat waar een paar reusachtige krokodillen leven !

Wil je fietsen door onbekend en niet-toeristisch Bangkok, dan ben je ook altijd welkom op onze (Recreational Bangkok Biking) halve dagtour Colors of Bangkok. Je fietst door kleine, verborgen lokale gemeenschappen waar de armste inwoners van Bangkok leven en je kunt zien hoe de lokale bevolking hier leeft, ver bij de toeristische buurten vandaan. Vervolgens nemen we de boot naar de overkant van de Chao Phraya rivier waar we over verhoogde paden door de ‘Jungle van Bangkok’ fietsen. Je zult kennismaken met een deel van Bangkok dat je op eigen gelegenheid nooit zult zien !

Groeten uit een zeer warm en zonnig Bangkok :slight_smile:

Hee Koerduifje ,

De nadelen van wandelen zijn uitgebreid toegelicht, nu neem ik de gelegenheid om de positieve kanten toe te lichten.

Je komt de verrassendste dingen tegen op de fietstocht die je gaat maken, de organisatoren weten waarmee ze de toerist kunnen verrassen.
Ze weten waar die verrassingen te vinden zijn, dus stemmen daar hun route op af.

De khlongtour opent weer hele andere inzichten, je zult bijvoorbeeld mensen tegenkomen die soep of ander voedsel verkopen vanuit hun boot.

Ik zeg : “Stick to the plan” en ga lekker wandelen.
Wandelend door Bangkok kom je de leukste winkeltjes, aparte restaurantjes, en andere curiositeiten tegen, die een doorsnee toerist niet ziet.
Echter, jij als toerist weet niet van tevoren waar ze te vinden zijn, dus de “oogst” zal minder groot zijn dan bij bijv. de fietstocht.

Hans.