Mn vriend en ik zijn 1 en 2 januari in Bangkok. Helaas zijn 1 januari veel dingen dicht.
Dus we willen misschien 2 januari in de ochtend naar het Golden Palace gaan.
En in de middag een fietstocht gaan doen. Deze is van 13.00 - 18.00 uur.
Is dit te druk op 1 dag? Of is het wel haalbaar? We slapen in een hotel vlakbij Khao San Road.
Zijn het lange rij /vaar afstanden of prima te doen op deze dag?
Ik vind het prima haalbaar. De Grand Palace/ Wat Phra Kaeo zijn op tijd open, rond 8.30 uur en als je tijd over hebt kun je ook nog de Wat Pho (liggende Buddha) bezoeken en eventueel de Chao Phraya oversteken voor 3 Baht voor de Wat Arun. Je kunt natuurlijk uren voor een tempel uittrekken, maar 45 minuten voor een tempel is ook genoeg.<br>Even een hapje eten op straat en dan optijd naar het kantoor voor de fietstocht!<br><br>Vanuit de Khao San area zit je zo met een tuctuc/taxi/boot bij de Grand Palace, is maar een korte afstand, je kunt het zelfs lopen.<br><br>
Prima te combineren lijkt me…
Laat je door een tuktuk driver trouwens niet in de maling nemen…die gaat ws zeggen dat het paleis is gesloten en je naar andere tempels wil brengen…
Onderweg zal hij stoppen bij een juwelier waar hij commissie krijgt wanneer hij jullie binnen brengt.
Niet intrappen dus en er op staan dat hij naar de palace rijdt
Er zijn ook keurige Thaise mensen (veelal gekleed in keurig nette pakken) die je kunnen aanspreken op korte afstand voor het paleis of andere bezienswaardigheden in Bangkok. Een Thai zal niet zo snel uit zichzelf iemand aanspreken, dus de combinatie van beide (keurig gekleed en aanspreken) moet alle alarmbellen bij jou in werking zetten.
Deze mensen beweren meestal hetzelfde, en je eindigt uiteindelijk ook in een winkel.
(welke dat is , is nog een verrassing, kan van alles zijn , juwelen, kleding e.a.)