Ik ben volop bezig om een reis-schema uit te werken.
Hoop dat jullie ons er bij kunnen helpen.
Is het mogelijk om Grand Palace(en omgeving) en Wat Phra Kaeo binnen 5 uur compleet te bezichtigen?? Misschien zelfs Wat Arun en Wat Po erbij? :foto:
Is dat te doen?
Zo niet… wat zou je dan eventueel laten schieten.
Ik heb een plattegrond bij de hand maar in praktijk is het toch anders…
Nou, de laatste keer had ik 6 uur en 42 minuten nodig…
Sorry, maar daar trek je toch een dag voor uit, en de rest van de tijd vul je op met winkelen, of je neemt ff de skytrain of riviertaxi en kijkt hoe Bangkok is en je sluit af met lekker uit eten ?
Je hebt vakantie, gooi dat horloge lekker weg en geniet ervan !
Hoeveel tijd je er aan kwijt bent is maar net hoeveel tijd je er voor neemt… Ik heb het op één dag gezien, maar had m’n horloge niet bij de hand dus weet niet precies hoe lang ik er over gedaan heb. Wat ik wel weet is dat ik de Wat Pho zeker niet had willen overslaan, dus probeer die ook echt wel te zien.
De Wat Pho (liggende boedha)heb je al in 5 minuten gezien!
Eerlijk gezegd het is de 50bath entree helemaal niet waard,dit tenopzichte van de grand palace.
In dit paleis met schitterende sculpturen en kleuren vindt u niet alleen de Wat Phra Kaew tempel, maar ook Thailands heilige Smaragden Boeddha.(oppassen men vraagt 350bath entreegeld)
Ik was ook zeer zeker wel onder de indruk van de rest… Die moeten niet overgeslagen worden voor de Wat Pho. Maar ik had Wat Pho niet willen missen. Alles bij elkaar was ik de hele dag overal van onder de indruk.
Tja grand palace en Wat Pho is te doen in vijf uur maar of je er ook echt van geniet dat is maar de vraag… :wacko:
Als ik je verhaal zo lees begrijp ik dat de rest ook redelijk volgepakt zit vergeet niet je niet te genieten van al het moois dat Thailand te bieden heeft :chin:
Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho en Wat Arun zijn makkelijk in 5 uur te bezoeken, tenzij je ze echt heel grondig wilt bekijken.
Grand Palace & Wat Phra Kaew kan je in 2 uurtjes rustig bekijken, vervolgens loop je naar de Wat Pho en loop je een uurtje rond, en daarna kan je naar de Tha Tien pier lopen om de ferry naar de andere kant van de Chao Phraya rivier te nemen om de Wat Arun te bekijken.
De liggende Boeddha van de Wat Pho heb je idd snel gezien, maar het Wat Pho complex is vrij groot, dus dat kan je verder ook nog bekijken.
Entree voor het Grand Palace & Wat Phra Kaew was laatst verhoogd naar 400 Baht. Zorg voor gepaste kleding…