Hallo,
Samen met mijn vriend ga ik van maart voor een aantal maanden naar Nepal en India. We zijn ons een klein beetje aan het voorbereiden. Dit door veel te lezen.
Er zijn een aantal vragen die we hebben. Kan iemand ons helpen?
Wij vragen ons af hoe afhankelijk we zijn als we willen wandelen in de himalaya? Is het mogelijk om met z’n tweeen een tocht te maken van meerdere dagen, of wordt aangeraden altijd een trekking met gids te doen?
Een volgende vraag is. Wat nemen we allemaal mee? Ik zelf wil graag spullen daar kopen en zo min mogelijk mee nemen. Maar ik weet niet of dit zo makkelijk gaat. Bv. een slaapzak een goede jas en een brander? Zijn dat spullen die we beter zelf mee kunnen nemen?? Ik heb veel gehoord dat je kunt huren. Is dit goed mogelijk?
alvast heel erg bedankt voor het meedenken?
gr Lotte
Er zijn een aantal vragen die we hebben. Kan iemand ons helpen?
Ja, daar hebben we ons forum voor 
Wij vragen ons af hoe afhankelijk we zijn als we willen wandelen in de himalaya? Is het mogelijk om met z’n tweeen een tocht te maken van meerdere dagen, of wordt aangeraden altijd een trekking met gids te doen?
Op de bekende trekkings, Annapurna, Langtang etc. zijn altijd wel toeristen en uiteraard Nepalezen. De kans dat je daar verkeerd loopt is minimaal, dus je vindt je weg wel. Een gids/drager heeft voordelen maar als je dara geen behoefte aan hebt, geen probleem.
Een volgende vraag is. Wat nemen we allemaal mee? Ik zelf wil graag spullen daar kopen en zo min mogelijk mee nemen. Maar ik weet niet of dit zo makkelijk gaat. Bv. een slaapzak een goede jas en een brander?
Zijn dat spullen die we beter zelf mee kunnen nemen?? Ik heb veel gehoord dat je kunt huren. Is dit goed mogelijk?
Je kunt in Kathmandu/Pokhara alles huren. Als je je eigen schoenen meeneemt hoef je verder niets bj je te hebben voor vertrek, zo simpel is het eigenlijk. Een brander heb je niet nodig als je geen kampeertocht in de bush bush maakt. Alle grote trekkings hebben lodges waar alles te krijgen is wat je zou willen.
Een meeneemlijstje had ik hier al neergezet.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=79832