Hallo,
Ik heb twee korte vraagjes:
Als je op trekking gaat is het dan de bedoeling dat je je gehele backpack meeneemt of kun je een deel hiervan ook ergens opslaan? Wij willen namelijk van onze 30 dagen durende reis, 6 dagen op trekking in de Himalaya. Natuurlijk is er veel bagage die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt op de trekking; is er dan een mogelijkheid voor het tijdelijk opslaan hiervan of wordt dit niet gedaan? Wij willen namelijk niet met een drager en/of ezel gaan lopen voor onze spullen. Hebben mensen ervaring met trekkings doen op jezelf (niet georganiseerd)?
Ook wilden we een kamelensafari maken met een overnachting in de woestijn, ik vraag me echter af of dit niet te toeristisch is?
Zijn er verder nog mensen met een korte (3 dagen ofzo) yoga of meditatie cursus/workshop die ze aan- of juist afraden?
Alvast bedankt,
Groetjes
Als je zelf je bagage wil dragen tijdens de trekking is het aan jezelf hoeveel je meeneemt. Je kunt in de meeste hotels wel een deel van je bagage achterlaten. Je moet niet rekenen op kluisjes of iets dergelijks. Je zult ter plekke moeten inschatten of je de situatie vertrouwt om bagage achter te laten. Plus je zult dan moeten terugkeren naar je startpunt, je kunt dan niet een gebied doorkruisen.
Ik heb in Nepal vorig jaar een trekking gedaan op eigen houtje. Ik heb toen geen bagage achtergelaten, maar vanuit Nederland al zo weinig mogelijk meegenomen. De vakantie bestond hoofdzakelijk uit de trekking.
Ik heb ook in de Indiase Himalaya gelopen, maar dan met gids en ezels. Weet je al waar je ongeveer wil gaan lopen? In de Indiase Himalaya heb je niet zo veel guesthouses langs de trekking routes als in Nepal. Op veel plekken moet je kamperen of aankloppen bij mensen thuis. En je kunt niet overal eten kopen. Op sommige routes zul je eten en kampeerspullen mee moeten nemen.
1 like
Hey, bedankt voor het antwoord.
Ja, het kamperen lijkt me ook een hele ervaring, erg leuk, maar het is natuurlijk wel extra veel spullen die je dan moet meenemen. Een hoeveel literrugzak zou je voor een vrouw aanraden om mee te nemen, heb nu een 60 liter, maar dat lijkt me misschien erg veel om 6 dagen mee rond te lopen, of valt dit wel mee?
We wilden in Ladakh gaan waarschijnlijk, verder nog niet precies een trek uitgezocht.
60 liter lijkt okee qua omvang, maar het gaat meer om de kilo’s. Ik droeg 10kg, dat had ik als streefgewicht genomen. Als je kampeerspullen moet meenemen, ga je eerder richting de 15kg. Tel daar nog eens eten voor een paar dagen bij op en het wordt al snel niet leuk meer
Vergeet ook niet water mee te rekenen, 1 of 2 liter water is ook weer 1 of 2 kilo extra.
In Ladakh scheelt het waar je gaat lopen hoe zelf-voorzienend je moet zijn. Er zijn daar ook trekkings te doen redelijk dicht bij de “bewonende wereld”, waar je kunt overnachten in eenvoudige guesthouses / hotels. In de kleine dorpen in Ladakh heb ik niet veel winkels gezien waar je eten kunt kopen. Je zult misschien dus aangewezen zijn op de guesthouses om iets te eten, of eigen eten meenemen en bereiden tijdens het kamperen.