Wat kost een Egyptisch paspoort?

Mijn vriend uit Egypte .wil bij mij op vacantie komen ! maar hij heeft geen paspoort ( moet ik dan betalen).
Hij zegt dat een paspoort in egypte 750 euro kost ,En dat kan toch niet kloppen !
Kan iemand mij de prijs zeggen ,wat daar een paspoort kost ?
bij voorbaat Dank je wel Gr Enny

Dat denk ik ook niet nee…

Zie: http://www.egyptianconsulate.co.uk/Legal_Documents.php

Over het algemeen is het een heel stuk duurder om een paspoort te krijgen bij een ambassade in het buitenland dan dat je er ééntje aanvraagt in het land zelf.

Ga er dus maar van uit, dat het in ieder geval goedkoper is dan die ca. 100 euro die men aan de ambassade in Engeland moet betalen.

Denk je niet dat hij 75 euro bedoeld heeft?

1 like

Gewoon wat rondgooglen en je leest een hoop.

Een ouderwets papieren paspoort kost rond de 10 euro (LE 60), een paspoort met chip kost 65-75 euro (400-450 LE).

Foutje in de wisselkoers?

1 like

Ik ken jullie relatie natuurlijk niet maar toch:
De verhalen hierover zijn welbekend, egyptische vrienden die dolgraag naar Europa willen komen en dan ook nog met geldbedragen aankomen waarbij toch direkt de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Lees: bezness

Waarom zou jij dat moeten betalen? Nog even buiten beschouwing gelaten of de prijs klopt?
Dit klinkt inderdaad naar bezness!

1 like

hoe kom ik als Nederlander aan een Egyptisch Paspoort

Zou je toch in Egypte moeten wonen en ingeschreven moeten staan om een een paspoort te kunnen kopen ik dacht 5 jaar maar kan het fout hebben.
Je kan op de site van de ambassade kijken denk dat daar een hoop informatie op staat.

1 like

Waarom zou je dat willen? Hou er dan wel rekening mee dat je Nederlandse nationaliteit afgenomen kan worden, er zijn wetsvoorstellen in die richting gemaakt.