Wat koop je meestal in een Seven Eleven winkel in Thailand?

Seven Eleven (7/11) winkels zijn de meest populaire gemakswinkels die je tegen komt in Thailand.

Je komt ze overal tegen op elke hoek van de straat en zijn 24uur per dag open.

Je kan in deze winkels van alles vinden vb: prepaidkaarten,gekoelde dranken,rookwaren,drogisterij artikelen.entreekaarten van Nationale parken etc…

Ook het betalen van je facturen zoals kabel tv ,elektriciteit,water etc… kan je afhandelen in deze winkels.

Indien je iets in een winkel koopt, dan bij voorkeur bij een lokale winkel, op de markt, of bij 7-11 ?

Je kan hierboven in de peiling stemmen,eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over het onderwerp.

http://topsytasty.com/wp-content/uploads/2012/06/7-Eleven.jpg

Meestal een tostie (B 25) of een megazoete Iced Coffee (B 18) van de tap. De meeste medewerkers bakken de tostie overigens te kort en van de Iced Coffee knalt het glazuur spontaan van je tanden. Daarnaast maak ik regelmatig gebruik van de airco (B 0) om weer een beetje op te drogen…

M’n dagelijkse tosti voor ontbijt, krating daeng en sigaretten…
Goede service dat ze de tosti’s voor je bakken (zowel bij 7-Eleven als Family Mart), maar ik moet ze idd altijd vertellen om hem langer in het tosti-apparaat te laten zitten…

Snoep en tosti. Vroeger ook ijsjes, maar 7/11 lijkt te zijn veranderd van leverancier, en Family Markt heeft nu veel lekkerder ijsjes :slight_smile:

Kopen, van alles wat. Maar wat me bij blijft is het belletje [emoji6]

Water! En snackjes voor tussendoor. Overigens geld dit voor alle landen waar een 7-eleven is.

Oehhh ze hebben daar witte kleine bolletjes per 3 verpakt, met pudding ertussen. Mjammie! Balen toen bleek dat dat er niet was in Maleisië.

Meestal niets. Is niet mijn favoriete winkelsoort. In noodgevallen bier of whisky .

Eigenlijk koop ik daar graag als snack de warme hotdogs en een beker cola met ijs

Ik kocht er altijd flesjes drinken (water en ice tea) maar ook kleine snacks zoals een zakje chips of een ijsje op de terugweg naar het hostel. Ook voor drogisterijartikelen kon ik er prima terecht.

dit bedoel je 7 Eleven Door bell sound - Sunny in Thailand - YouTube voor Esther

Wahahaha ja! En bedankt he;-) zit ik weer met t belletje in m’n kop!

1/2 call voor mijn handy upload kaart, moskitospray, af en toe een iced coffee, eventueel wat snoepgoed (tiktak…kitkat repen - zelfde als in Europa), ook wel eens een Est Cola (Thai Pepsi), melk, yoghurt,… Ik ga echter evengraag naar de Tesco Expres juist tegenover. Op een afstand van ongeveer 1 km zijn er hier 3 van die 7/1. In Chiangmai ooit 3 gezien op minder dan 300 mtr van elkaar. Ohmmmmm…ik woon in Thailand :wink:

Zelf kom ik alleen maar in de 7/11 voor een bakje koffie en voor rookwaren !
Andere dingen zoals voorbereide maaltijden en koekjes koop ik in de plaatselijke supermarkt. (goedkoper)

Water(!), krating daeng, cola zero, cha yen, slurpees, hamburgers, tosti’s, bapao’s, Farmhouse puddingbroodjes met pandanvulling, Dentyne kauwgum van 10 baht…
Verder Spy Classic en die-yoghurtdrink-in-een-blikje voor de vriendin. Vooral levensmiddelen dus en zo nu en dan een stuk zeep of shampoo. Liever ga ik voor de non-food artikelen naar een Big C of Lotus.

Trangerkuda schrijft: Meestal niets. Is niet mijn favoriete winkelsoort.

Helemaal mee eens, ik probeer altijd zoveel mogelijk bij de lokale super te kopen.Ik heb liever dat een middle-class Thai eraan
verdient, dan dat de winst naar een multinational gaat.

Echter: De tandenborstels zijn goed en goedkoop, daarvan neem ik er altijd een paar mee naar NL.

Hans.

Water, soms wat snoepgoed, en bij/na veel streetfood cola light.