Seven Eleven (7/11) winkels zijn de meest populaire gemakswinkels die je tegen komt in Thailand.
Je komt ze overal tegen op elke hoek van de straat en zijn 24uur per dag open.
Je kan in deze winkels van alles vinden vb: prepaidkaarten,gekoelde dranken,rookwaren,drogisterij artikelen.entreekaarten van Nationale parken etc…
Ook het betalen van je facturen zoals kabel tv ,elektriciteit,water etc… kan je afhandelen in deze winkels.
Indien je iets in een winkel koopt, dan bij voorkeur bij een lokale winkel, op de markt, of bij 7-11 ?
Je kan hierboven in de peiling stemmen,eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over het onderwerp.
Gewoonlijk als ik een 7/11 binnenstap dan is het om een heerlijk bakje koffie te preparen om nadien mee te nemen naar het hotel.
(ik zorg dat mijn hotel niet ver gelegen ligt van een 7/11 winkel.)
Anders dan sommigen van ons, gebruik ik de 7-11 zeker niet voor “vaste boodschapjes”. Ik probeer zoveel als mogelijk mijn boodschappen bij de lokale Thai te kopen: Dat kan op de (avond)markt zijn, stalletje langs de weg, winkeltje onderweg of op korte afstand van het hotel. Ik vind het juist leuk om met handen en voeten te communiceren, want soms heb je dingen nodig die niet alledaags zijn.
Mijn scheerapparaat ging eens stuk, en dat bleek nogal een opgaaf. Scheerbewegingen makend maakte ik duidelijk wat de bedoeling was, en ik eindigde met een scheerapparaat dat uit de jaren 60 leek te komen. Als ik het daarmee mijn leven lang moest doen, dan ging ik inderdaad ook met mesjes scheren. Het kostte een euro of tien, en heeft me drie weken lang gered.
Ik heb het niet eens mee naar huis genomen.
koude chang of singha’s! een instant noodle soepje…eeuhm…telefoonkaarten of een fles sangsom…
hmm nog 3 1/2 week in dit vreselijke weer en dan lekker weer 3 weken naar bangkok
Kom er dagelijks voor wat boodschappen…de tosti’s ham/kaas zijn best goed te eten, drinken, beltegoed, sigaretten, scheerschuim, maaltijden, soms ligt er wel eens een aardig dvd’tje…
Nou voor het goedkope moet je niet naar de 7/11 gaan,maar het is handig als je zonder sigaretten zit en dergelijke…dat je weet dat die winkels 24/24 open zijn.
Ook een voordeel de mensen die daar werken spreken een mondje engels,dit tenopzichte van de meeste marktkramers die de engelse taal niet machtig zijn.
Dit doe ik ook om de ‘kleine’ ondernemer te steunen ipv de ‘grote’ multinational. Verder heeft de 7-11 vrijwel altijd airco. Een goede reden om een paar minuten in de winkel af te koelen om vervolgens met een drankje of lege handen naar buiten te gaan… En uiteraard altijd met een big smile vanwege dat belletje :biggrin: