Wat is uw ervaring met de postbezorging?

dank je wel SA voor de vertaling.

ik heb een pm naar je gestuurd met de codes cowokbelanda.

allebei bedankt voor de moeite

Algemene info :

de barcode is": volgens een voorbeeld van de Pos Indonesia site :
Masukkan Nomor Barcode(contoh : untuk Paketpos diawali dengan “CP” misalnya = CP355081280US
Voor Pospakket met de eerste 2 letters …

Ik heb diverse keren paketten gekregen uit Jakarta(familie) , heb ook de bewijzen / gegevens met e-mail ontvangen. Voor het geval van … .
Alleen heb ik nooit opgelet ,want de pakketen komen wel aan , de laatste zending (ongeveer 1 maand geleden) heeft wel ongeveer iets meer dan 2 maanden geduurd .Vandaar dat ik geen ervaring heb met verzenden uit indonesia.

Een forum is een plaats waar leden elkaar informeren .
Mijn “deel” in dit topic is het vertalen(voorzover het mogelijk is) van de Indonesische tekst.

ik heb mijn pakket op 25 juni afgeleverd bij postkantoor in kuta.

mijn pakket wordt verscheept. kan ik dan ook het pakket volgen. code begint met CD---------ID.

maar ik krijg dus dat code niet bekend is. iemand idee hoe dit kan ?

Als het met de scheep is , zal het waarschijnlijk iets meer dan 2 maanden duren.In mijn geval was het zo geweest
Heb vorig maand een lading Indonesische boeken / woordenboeken etc ontvangen.

Probeer eens met SMS*

Beberapa layanan sudah dapat dilacak melalui SMS, yaitu :
Men (in Indonesia) kan het ook via SMS info vragen.

1. Express Mail Service (EMS), Paketpos LN dan Registered Mail (Surat Tercatat Luar Negeri)
    **Ketik : STATUS<spasi><NO.RESI KIRIMAN> **
    Intikken status-----,recu nr )
  2. Surat/Paket Kilat Khusus (IPOS)
    Ketik : IPOS<spasi><NO.RESI KIRIMAN>
  3. Remittance Service (Wesel Instan) dan Weselpos
    Ketik : STATUSRS<spasi><NO.RESI/ NTP>
  4. Pos Express
    Ketik : EXPRESS<spasi><NO.RESI KIRIMAN>

**Kirim SMS tersebut ke nomor 8161 **
sturen naar nr 8161 (?)
*Alleen voor Flexia Esia abonnee
Voorbeeld hoe je de Postpakket moet traceren : zie

http://www.posindonesia.co.id/help.php

Voor vragen , kritiek etc
**Kiriman Internasional Paket Pos
**PIC: Satrio Wibowo
Tel. (021) 3513125 ext 6173,
Email : 100cspaket@posindonesia.co.id

dat sms en gaat niet vanuit nld. want in ieder land heb je dit sms nummer.

Klopt , zie :

**Kirim SMS tersebut ke nomor 8161
**sturen naar nr 8161 (?)
*Alleen voor Flexia Esia abonnee

Mss kan je mailen ?

Voor vragen , kritiek etc
**Kiriman Internasional Paket Pos
**PIC: Satrio Wibowo
Tel. (021) 3513125 ext 6173,
Email : [EMAIL=“100cspaket@posindonesia.co.id”]100cspaket@posindonesia.co.id

ik heb gemailt op 17 aug maar weet niet of ik daar antwoord op ga krijgen.

vandaag gelukkig 2 van de 3 dozen gekregen.

2 mnd en 3 dagen met zeepost.

Nu de 3de pakket nog.:kus:

Dat heb ik in posting 42 geschreven :de pakketen komen wel aan , de laatste zending (ongeveer 1 maand geleden) heeft wel ongeveer iets meer dan 2 maanden geduurd .

Ik sta toen te knijpen als een oude dief , in mijn pakket uit Indonesia , gestuurd uit Jakarta zit met Indonesische boeken (oude geschiedenis , woordenboeken , en diverse kaarten van Java en Sumatra , krantenknipsels , folders van hotels etc van mijn "sumatra reis "2009 ).

Zeepost duurt ook veeeeeel langer dan post per vliegtuig (is natuurlijk ook wel iets duurder, maar wel meer zekerheid van aankomst); heb ik van mijn schoonmoeder meegekregen omdat zij een aantal keren per jaar post verzend naar Indonesie voor het kindertehuis en/of familie. Indesco

Een paar weken geleden enkele kaartje verstuurd vanuit Bali, het viel mij in ieder gelijk mee dat deze (veel) eerder in Nederland aankwamen dan wij zelf, dus zijn deze max. 5 dagen onderweg geweest De kaartjes hebben we wel op het “kantoor pos” afgegeven, want ik had niet het idee dat en brievenbussen regelmatig leeggehaald worden.

groetjes Boets

nummer 3 is er ook. 1 dagje later.

Top ! Indesco

God allemachtig, van welke planeet kom jij!

Van Mars; hoezo ? Indesco

Omdat zelfs een achterlijke nog wel kan bedenken dat een boot er langer over doet dan een vliegtuig en daar echt geen schoonmoeder voor nodig heeft!

Figuren zoals jij verzieken een forum. Heb al geen zin meer om hier nog te lezen.