Hallo,
Een vriendin van mij gaat eind dit jaar emigreren naar Mallorca en nu willen we voor haar een typisch hollands/spaans mandje maken. Maar wat is nu typisch spaans? Het hoeft niet perse eten te zijn, maar van alles…
dankjewel!
Hallo,
Een vriendin van mij gaat eind dit jaar emigreren naar Mallorca en nu willen we voor haar een typisch hollands/spaans mandje maken. Maar wat is nu typisch spaans? Het hoeft niet perse eten te zijn, maar van alles…
dankjewel!
Sinaasappelen, paella, siesta…
iets voor in een mandje bedoel ik hihi. siesta kan ik niet in een mandje doen…
Symbolisch wel: een kussentje of een wekker ![]()
oja haha thanx!
Chorizo, olijven, castagnetten, waaier, flamenco-muziek, sherry.
Hallo,
Wellicht is het boek ‘Besneeuwde sinaasappels’ van Peter Kerr een leuk idee ? Het gaat over een schots gezin dat naar Mallorca gaat emigreren om er sinaasappels te verbouwen en wat ze allemaal tegenkomen/meemaken in hun inntegratieproces/nieuw leven op Mallorca. Dan heb je ook nog het boek ‘een winter op Mallorca’ van de beroemde George Sand over haar leven met chopin op Mallorca. Indien je vriendin al Spaans spreekt, is het wel zo leuk omdat boek in de Spaanse versie cadeau te doen’(‘un invierno en Mallorca’). Een ander idee is om haar een talengids/woordenboekje Spaans of als ze dat al beheerst Catalaans cadeau te doen. Ze spreken er Mallorquin wat voor 90% overeenkomt met Catalaans en totaal niet lijkt op Castilliaans (het officiele Spaans). Erg handig dus voor bv in restaurants en omgang met je buren of andere locals. Indien ze van kunst houdt, zou je haar de leuke tip kunnen geven (evt met een folder of printje oid) over ‘Jardines de Casa March’: een prachtige beeldentuin mooi gelegen aan de kust van Cala Ratjada.
Waar precies gaat ze trouwens wonen (en werken) ? Ik heb er 3 jaar gewoond (op meerdere locaties) en gewerkt op bijna het hele eiland en het eiland blijft een speciaal plekje in mijn hart houden ![]()
Succes !
Birgit
Typisch Spaans is dat de vrouwen als ze in het huis aan het rommelen zijn van die verschrikkelijk lelijke ruitjes jurkschorten dragen. De schoonmaaksters van kantoren en schooljuffen dragen ze ook.
Ik kan nu zo snel geen plaatje vinden op internet, maar een Nederlandse draagt liever een joggingpak of slobber Thirt in huis en wil niet dood gevonden worden in zo’n jurk.
Hier draagt iedere huisvrouw ze en loopt de juf er onbeschaamd mee buiten op het schoolplein.
Voor typisch Hollandse, maar wel originele spulletjes moet je hier even kijken, hè.