Wat is jullie top 3 van stedentrips

Stedentrips wie houdt er nu niet van?
Lekker even een paar dagen er tussen uit.

Welke stedentrips staan in jullie top 3 ,wat maakte deze stedentrip zo bijzonder?

Groetjes,
Wendy

Dit is mijn top 3 van de stedentrips die ik heb gedaan:

1. Rome (prachtige gebouwen,heerlijk sfeertje,heerlijk eten)

2. Barcelona ( Heerlijke iberico ham,mooie haven,mooie gebouwen en fontijnen, voetbal stadion)

3. Valencia ( Bijna geen touristen,heerlijke tappas,spreken bijna geen engels,mooie pleinen en fontijnen.

“Echte” stedentrips (voor een paar dagen alleen een stad bezoeken) heb ik tot op heden nog ‘maar’ 3 keer gedaan. De top 3 samenstellen is dan niet moeilijk. Mijn top 3 is:

1. Barcelona (met als hoogtepunt het bezoeken van een wedstrijd van ‘Barca’)
  2. Krakau (combinatie stad, Auschwitz en de zoutmijnen van Wieliczka)
  3. Praag
  1. Sofia (hele veelzijdige stad, veel culturen)
  2. Berlijn (uitstraling, combi oud en nieuw)
  3. Riga (erg klein, met name in de winter mooi)

Echte “stedentrips” heb ik net zoals hjo maar 3x gedaan. Dit waren in mijn geval zgn. lange weekenden met 2 overnachtingen, via NS Hi-speed of DFDS.

1. Newcastle (mooie oude en gezellige binnenstad, leuke locals)
  2. Dusseldorf (gezellig, goed eten, bierstrasse)
  3. Antwerpen ( :smiley: )

Ook ik heb nog niet zo gek veel echte stedentrips gedaan, wat mede de oorzaak zal zijn dat mijn favorieten wat ver van huis zijn:

[ol]
[li]Hong Kong & Macau, ongekende variatie op een klein gebied: de meest imposante skyline ter wereld, een rijk koloniaal verleden, traditionele eilanden, prachtige natuur en bovenal fantastisch eten.[/li][li]New York, de onbetwiste hoofdstad van de wereld, in ieder geval van de 20e eeuw.[/li][li]Riga, een prachtige historische binnenstad omring door wijken waar het Sovjet-verleden nog lang niet helemaal verdwenen is. Tenminste, zo was het ruim 5 jaar geleden…[/li][/ol]

1. Praag, nog in het communistische tijdperk.
  2. Boedapest
  3. Al ben ik er nooit apart op stedentrip geweest, maar verder heel erg vaak: Istanbul.
  1. Parijs, omdat deze stedentrip samen met mijn vriend was. :smiley:
  2. St. Petersburg, simpelweg omdat het een prachtige stad is met veel bezienswaardigheden.
  3. Ljubljana, verrassend mooie stad, met name het oude centrum.
  1. Barcelona (voor diegenen die van Gaudi’s architektuur houden)
  2. Rome (vergeet niet een avondje in de opera mee te pikken !)
  3. Parijs (so chique, so French ;-)))
  1. Sevilla, dit blijft voor mij de mooiste en gezelligste stad ter wereld (tot nu toe) en ik heb geluk dat ik er woon.
  2. New York, geweldige stad, hier zou ik graag nogmaals naar toe willen (en dat gebeurd niet vaak)
  3. Rome en Parijs, de eerste vanwege zijn geschiedenis en sfeer en de tweede omdat ik er vaak ben geweest en er altijd goede herinneringen aan heb.
  1. Rome, supermooie stad en veel bezienswaardigheden
  2. NY, levendig en moet je gewoon gezien hebben
  3. Barcelona in de zomer, zalig sfeertje en heerlijk eten
  1. Berlijn

Toen ik twee jaar terug een trein ticket kocht voor Berlijn voelde ik me een beetje stom omdat ik naast de grens woon. Maar totaal geen spijt gehad ( zelf meerdere keren terug gegaan). Hele relaxte stad. Veel historie, WOII, de Muur, verlaten pretpark, leuk uitgaan, met een fles bier over straat lopen(waar anders kan het nog ? ) , artistiek, goede OV, en eigenlijk best goedkoop nog.

1. New York

Wat je ziet is heeeeeel indruk wekkend. Denk dat ik weinig over hoef te vertellen ;).
Maar continu ondergrond in de metro te hangen gaat op den duur wel de keel uithangen vandaar op no.2 ipv no.1.

1. Praag

Hele mooi stad. Uitgaan is ook leuk.

1. Valencia
  2. Porto
  3. Venetië

Ik hou van compacte steden. Voor mij geen Londen, Parijs of New York.

Parijs 6 x
Berlijn 5x
Barcelona niet te tellen zovaak in de 60 tiger jaren , daarna Puerto de la Cruz.

Berlijn!! Vooral de wijken in het oosten. Ruig, arty, gay-friendly, internationaal, altijd aan het veranderen, veelzijdig, vol contrasten (oud en hypermodern) en historie. En goedkoop.

Lissabon. Hele mooie stad met tegeltjes op de muren, mooie pleinen en trammetjes, leuke parken, relaxte mensen, lekker eten in restaurants met open ramen, en deejays in de café’s (zonder entreegeld dansen).

Nijmegen. Vind ik gewoon een erg leuke mooie stad. Arthouse bioscopen, lekkere restaurants, mooie gebouwen, relaxte sfeer, mooie landelijke omgeving voor fietstochten. En je bent er zo! :slight_smile:

Omdat ik vindt dat Sydney geen citytrip is (aan de andere kant, waarom ook niet…?) mijn overige drie topcitytrips:

• Rome (Gezien het aantal stemmen tot nu toe is toelichting overbodig)

• Edinburgh: Smalle steegjes, kleine gezellige pubs, Edinburgh castle, Ghosts (Whisky… :tongue: )

• Barcalona: Romantiek, feesten/stappen, winkelen, chillen, historie kortom: ALLES!!

lol2

allez, allez, gauw ff heen en weer wippen naar “down under” moet toch kunnen, niet ?

zegt iemand die eigen ook aan nen andere kant zit (van den Atlantic dan)

lol2

1. New York, zo veel te zien en te doen

2. Barcelona, heerlijke stad, mooie cultuur, lekker eten

3. Dublin, klein maar o zo gezellig.

Niet veel stedentrips gemaakt, maar wel veel steden gezien.

1. Bangkok - Ondanks dat het vies is en veel smog hangt vermaak ik me daar altijd prima. Er is zo veel te zien! En dan ook nog heerlijk eten…

2. Parijs - Het was toch wel romantisch tijdens de kerst

3. Venetie - heerlijk om in de straatjes en kanalen rond te dwalen.

1. Istanbul
  2. Rome
  3. Venetie

Prachtige steden met genoeg te zien en te beleven!