Wat is jouw top 3 van hotels & guesthouses in Mexico?

Wat is jouw top 3 van hotels & guesthouses in Mexico? Plaats ze hieronder!

Zeer aan te raden, ik ben er een maand geleden (augustus 2011) geweest:

Casa Mexilio in Merida, Yucatan. 2 oude huizen volledig ingericht met antiek, een mooie binnenplaats met zwembadje, klassieke muziek op de achtergrond. Ik sliep in een hemelbed!! Roger, Amerikaan, runt al sinds 30 jaar deze parel. Een super ervaring.

The Pickled Onion in Santa Helena, Yucatan, 12 km van de ruines van Uxmal; gerund door de zeer sympathieke Canadese Valerie. Schattige palapa´s (huisjes met een riete dak) een heerlijk ´zen´ zwembad en een restaurant met een goede keuken oa gerechten uit Yucatan.

Patricia Vorst, Den Haag

Wij gaan dit jaar voor de zevende keer naar Tlaquepaque in Mexico.
20 minuten per bus vanaf het centrum van Guadalajara.
Tlaquepaque is een prachtig dorp/stadje met zeker voor Mexico prachtige winkelstraten en 2 mooie pleinen.
Bijna ieder weekend is er op een van de pleinen een voorstelling, zang, dans o.i.d. Tot 's avonds laat is het gezellig op straat.
Wij huren hier 2 achterelkaar liggende appartementen, El Pinito en The Garden.
Voor het eerste betalen we 550 dollar en voor The Garden 700 dollar per maand. (Deze appartementen kunnen ook los van elkaar gehuurd worden en ook voor een kortere periode)
Bij het appartement The Garden behoord een heel grote tuin en een royale patio.
Wij huren deze appartementen via www.glc.com.mx.
Een aanrader

Moest even denken, maar denk dat ik een top 3 van hotels en een top 3 van hostels/guesthouses moet maken…

Hostels:

  • Cabanas Diaz (Areponapuchi Copper Canyon)
  • Maya Bell Camping/Cabanas (Palenque vlakbij ruines)
  • Haina Hostal (Cancun downtown)

Hotels:

  • Hotel del Peregrino (Merida koloniaal centrum)
  • Hotel Maya Luna (Mahahual direct aan het strand)
  • Hotel Monte Taxco (Op heuveltop met geweldig uitzicht op Taxco)

Ik heb niet veel slechte onderkomens gehad in Mexico, maar deze zijn me uit al die keren om bepaalde redenen bijgebleven.

Parador San Andres, Oaxaca, Oax.
Hotel maria de la Luz, Valladolid, Yucatan
Hotel America, campeche, camp.

Jan Goutier, Tehuacan, Pue.

Ben voor het eerst in Mexico geweest, in RIU Clubhotel Tequilla. Erg luxe, goed verzorgd heel vriendelijk personeel en heel veel te doen.

Wij zijn voor het eerst geweest dit jaar .
Sandos Playacar Beachresort helemaal geweldig eco resort.
Voor vragen kun je me mailen.:wereld:

Maya village eco resort nabij Akumal. Super lieve mensen en leuke huisjes in een weelderige tuin.

Uxmal resort. Groot zwembad en een prachtig uitzicht vanaf je balkon. Het restaurant heeft lekker en betaalbaar eten.

Hotel chitzen itza in Piste. Wederom een leuk zwembad en ruime kamers. Tegenover het hotel zit een goed restaurant.