Verblijftips campeche, palengue en tulum

Allen

23 mei vertrekken wij voor 3 weken naar Mexico (yucatan). Na veel keuzes te moeten maken is het ons dan toch gelukt een planning op te maken. onze reis ziet er alles volgt uit:

Valadolid
Celestun
Campeche
Palengue
Tulum

momenteel zijn we nog bezig met het zoeken naar accommodaties. Ervaring leert me dat een land meer te bieden heeft dan enkel wat internet aanbiedt. Omdat dit moeilijk van op voorhand te weten is had ik via hier graag enkele tips gekregen. Onze voorkeur gaat trouwens uit naar lokale verblijven en minder naar de grote hotels.

Voor de eerste 4 verblijven mag het eenvoudig zijn (toch gezellig en degelijk). Voor Tulum mag het iets meer zijn omdat we hier toch een echte strand- en zwembadvakantie van willen maken. Na opzoeking vind ik dat alle prijzen hier zeer hoog liggen. Heeft er iemand hier tips voor, voor een degelijk hotel/cabana’s waar je toch “luxe” hebt tegen een degelijke prijs/kwaliteit verhouding? (met luxe bedoelen we mooie locatie, mooi zwembad en goede keuken). Ook voor de andere steeds suggesties welkom!

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Joyce en Fré

Hi Joyce en Fré,

een paar jaar geleden hadden wij ook het plan om na de Maya route in Tulum af te sluiten, maar hebben door de vaak hoge prijzen ervan afgezien. Wij hebben toen dat beetje strand opgedeeld in Mahahual en Isla Mujeres. Mahahual was erg tof en deed mij een beetje denken aan het Playa del Carmen wat ik in de negentiger jaren had bezocht. Weinig asfalt en een zeer relaxte sfeer :slight_smile: Wij hebben toen overnacht bij Hotel Maya Luna, wat net buiten de plaats ligt aan een prachtig strand. Op Mujeres bij Hotel Bucaneros, wat in het centrum ligt en vaker promotions heeft.

In Campeche heb ik eens in Hotel Castelmar overnacht, wat mooi in het centrum ligt. Het is goed, maar het ontbijt was wel wat basic.

In Palenque kan ik je Mayabell aanraden. Is een soort camping, maar heeft ook privékamers en leuke cabanas met privé badkamer in de mooie tropische tuin. Het ligt op de weg van het plaatsje naar het archeologische park, waar je makkelijk te voet heen kunt. In de morgen wekken de dieren uit de jungle je, wat ik een leuke meerwaarde vond. Plaatsje Palenque stelt m.i. niet echt iets voor. De keuken is zeer goed en heeft zeer schappelijke prijzen. Er hangt een leuke laid back sfeer en 's avonds is het gezellig aan het kleine barretje. Echt een aanrader!

Succes!

2 likes

Dag Robert

Mayabell ziet er inderdaad een mooie plaats uit! Hebben net een aanvraag verstuurd. Aansluitend aan dit verblijf zouden we graag een meerdaagse trekking maken id jungle (1, 2 nachten). Wordt dit hier gedaan? Heb hier niet veel van teruggevonden. Is dit eventueel te boeken bij Mayabell zelf? Heb het bij de reservatie bijgevraagd. Is het aangeraden dit op voorhand vast te leggen of kunnen we dit daags op voorhand vastleggen?
Ik vond geen prijzen terug van het park Mayabell. Mogelijk?

Bedankt voor u informatie!

groeten

Frederic

Hi Frederic,

die jungle trekking weet ik niet, maar ik meen me te herinneren dat je bij Maya Bell ook transfers, tours en excursies kon boeken. De prijzen van overnachten waren niet hoog (450 - 550 peso per nacht voor een cabana dacht ik). Ik meen dat het zelfs de goedkoopste van onze reis was. Als je 's morgens vroeg van Maya Bell uit naar het archeologische park loopt, neem dan wel wat te drinken mee. Het kan er warm en vochtig zijn en je loopt deels omhoog :slight_smile:

Dag Roberts

We hebben ondertussen contact met Maya Bell. Nu zijn we nog opzoek naar een mooi afsluiter van onze vakantie aan de kust. Oorspronkelijk dachten we aan Tulum maar na opzoeking lijkt het wel allemaal zeer duur etc. dus zijn we gaan verder kijken naar andere badplaatsen. Zo kwamen we uit bij Isla Mujeres. Naar wat we terugvinden (oa op dit forum) is dit zowat een middeweg tussen TULUM en PDC. we zoeken een plaats waar het niet te druk is maar wel nog iets te doen zijn. Ok ivm het hotel houden we graag “wat contact” met mexico doot type hotel en niet de grote domeinen die je dikwijls terugvindt. Zo hebben we bijvoorbeeld al contact met Maria’s kan kin op isla mujeres. We vonden ook enkele hele toffe op Holbox maar daar lijkt me weinig te doen van restaurantjes, café’s, …
Sluit Isla mujeres ongeveer aan bij onze verwachtingen? Heb je ervaring met het hotel?

Alvast bedankt!
groeten
Frederic

Hi Frederic,

mijn vriendin en ik zijn absoluut geen strandmensen, dus ik weet niet of ik een goede referentie ben :slywink:

Wij zijn er drie nachten geweest ter afsluiting en hebben 1 dag aan het strand verbracht en 1 dag het eiland bezocht (Turtle farm etc). Het Bucaneros hotel http://www.bucaneroshotelislamujeres.com/index.htm?lbl=ggl-en&gclid=CNLKkdSKpr4CFfQbtAod9WkAWw was goed en lag in een gezellig straatje, vlakbij het mooie playa norte. Overdag is het er wat drukker door dagjesmensen vanuit Cancun en andere plaatsen, maar 's avonds is het er gemoedelijk. Een aantal leuke restaurants, barretjes en shopjes en aan het strand, vlakbij de pier, kun je lekker verse vis van de bbq eten. Je kunt ook snorkelen in het http://www.garrafon.com/ park en het eiland kun je per fiets of golfkarretje bekijken. Voor ons was dat zo percies goed en lang genoeg. Je bent met een beetje geluk binnen 1,5 uur bij de luchthaven, dus is een nacht in Cancun voor afsluiting niet persé nodig.

Mujeres heeft echt mooie stranden ->

http://i32.photobucket.com/albums/d3/sjoelie3/Mexico%202009/DSC03386.jpg?t=1241764841

http://i32.photobucket.com/albums/d3/sjoelie3/Mexico%202009/DSC03467.jpg?t=1241764800

http://i32.photobucket.com/albums/d3/sjoelie3/Mexico%202009/DSC03315.jpg?t=1241764705

Ps: het door jullie genoemde hotel ligt wel helemaal aan de andere zijde van het eiland, weg van de gezellige straatjes. Is iets om rekening mee te houden :slight_smile: