Palenque -> Tikal -> Tulum e.a.

hoi
ik ga een rondreis maken en begin 15 feb 08 in mexico city (antropologisch museum,drijvende markt, teolihhuacan) -> oaxaca (mitla, monte alban)-> san cristobal de las casas (indianendorpjes, sumidero) -> palenque (ruines, watervallen)

nou wil ik van palenque via bonampak, yaxchilan naar flores tikal. ik zie hier wel wat informatie over tours van 3 dagen maar totaal geen prijzen.
ik lees ook dat er nogal een met de papieren gerommeld word of dat je extra geld moet geven omdat ze anders niet stempelen of zo. ik hoop door met een toer mee te gaan minder problemen te krijgen omdat ik alleen reis en zo hoop met een groep te reizen. tips?

van tikal (flores) wil ik naar tulum (ruines, natuurpark,strand)daarna valladolid (chichen itza) kan voor dit geen busverbinding vinden naar vallodolid ook niet vanaf hier naar merida. tips?

van merida (celestun, cenotes, puucroute)-> campeche (edza ruins,fort)-> villahermosa (parque de la venta)-> puebla -> mexico city
ga 18 maart 08 weer terug naar NL

ik heb al hostels geboekt voor mexico city, oaxaca en san cristobal voor andere plaatsen tips?

neem aan dat een muggen net wel raadzaam is om te kopen kan dat in mex. city? dit is de eerste keer mexico en ook eerste keer backpakken en alleen.:unibrow:

alvast bedankt:hihi:
Diana

Hola Diana,

Leuke reis wil je gaan maken. Ook druk! Van Palenque via Yaxchilan en Bonampak is prima mogelijk. Je kan dit bijvoorbeeld boeken bij http://www.kichanbajlum.com/

Je slaapt dan in de jungle en gaat de volgende ochtend richting Flores. Normaal gesproken zijn er weinig problemen bij de grens. Dit gaat allemaal prima.

Om Tikal te bezoeken kan je in Flores slapen en een tour naar Tikal boeken, of een hotel direct in Tikal. Zeker een aanrader, erg leuk. Om vervolgens in 1 keer door te gaan naar Tulum is wel een erg lange reisdag. Je kan misschien eerst van Flores naar Belize City gaan, daar de watertaxi naar Caye Caulker nemen. Daar een paar dagen blijven en vervolgens doorgaan naar Tulum. Van TUlum kan je prima direct met de bus naar Valladolid. Geen idee waarom het op ticketbus niet verschijnt want de bussen gaan wel gewoon. Evenals de bus van Valladolid naar Merida.

Opzich is een muggennet niet echt nodig. De enige plek waar je echt in de jungle slaapt is in Lacanja Chansayab als je Yaxchilan en Bonampak bezoekt. Maar hiet zijn de klamboes aanwezig. En dit is eigenlijk overal het geval. Indien het nodig is, dan is het al aanwezig.

Groeten,
Rianne

dit is wel wat ik zoek. moet maar een spaans woordenboek kopen ben ik bang voor. (me ex heeft ze denk ik :frowning: )
het meeste kan ik wel volgen wat er staat. ik neem aan dat voor die camping zelf een deken of zo moet zorgen?
ik ga dat adres opschrijven en dan vraag ik het daar wel.
ik zal wel gebroken zijn maar ik wil gelijk van flores naar mexico.
anders raak ik in tijdnood. eerst wou ik ook naar panjachel en antigua maar ik kreeg zulke negatieve adviezen over guatemala dat ik alleen flores aan durf hopelijk in een groep daarom wil ik met een toer.
het enige er staat weer geen prijs bij :frowning: ik probeer me budget een beetje te bepalen en ik heb gewoon geen flauw idee wat zo een toer kost.

.- Yaxchilán / Bonampak / Flores / Tikal / Palenque o Chetumal
Cuatro días y tres noches
Incluye: Vehículo con aire acondicionado, transporte fluvial, 4 alimentos, frutas, refrescos, agua purificada camping, Autobus de primara clase a flores, dos noches de hotel en Flores, transporte de retorno a Palenque o Chetumal, entradas en Tikal y Bonampak.

weet niet wat alimentos betekend ontbijt? en fluvial.
bedankt iedergeval
Diana

Ik schat dat de tour met overnachting en alle maaltijden zo ongeveer 135 dollar kost. Dit geldt trouwens alleen voor het stuk Palenque naar Yaxchilan en Bonampak en vervoer naar Flores. Een hostel kan je ook gewoon in Flores boeken. Een hele goede is Los Amigos. Heeft Nederlandse eigenaren, hele leuke gozers. Vanuit het hostel kan je ook diverse tours boeken. Onder andere naar Tikal. En je kan vervoer naar Chetumal boeken. Vanuit daar pak je dan weer de bus naar Tulum.

De vertaling is: Inclusief: Vervoer met aireconditioning, geen idee wat fluvial betekend, 4 maaltijden inbegregepen, fruit, fris, drinkwater op de camping, eersteklas autobus naar Flores, 2 nachten in hotel in Flores, transport terug naar Palenque of Chetumal. Entree naar tikal en Bonampak.

transporte fluvial betekent vervoer per rivier

bedankt voor de reacties.
leuke tip los amigos. had al bij tikal zelf gekeken maar vond dat wel duur en er staat veel info op hun site met prijzen.
denk dat ik die tour tot Flores dan boek en deze hostel dat zal veel schelen denk ik zo.
heb je toevallig nog tips voor palenque waar te verblijven?
ik heb naar el panchan ge emaild maar helemaal niets terug gehoord en zo te zien kan ik ook niet reserveren.
ik zou graag ook wat adressen hebben voor tulum en villahermosa.
ben er ook nog niet helemaal uit met puebla betreft ik wil even hier rondkijken en dan denk ik naar cholula. dus weet niet of ik beter 1 nachtje in puebla kan boeken of in chulula.
ik vind dit een leuke site. ben zelf al 7 lid van een amerikaanse site maar dan moet ik zoveel nadenken hoe ik het in het engels schrijf. al mis ik hier wel veel foto’s
nomaals bedankt