Hostels Mexico

Zo, morgen nog slechts 3 weken te gaan voordat ik naar o.a. Mexico vertrek. De 1ste keer naar dit deel v/d wereld en kijk er ontzettend naar uit.

Nu de puntjes op de i aan het zetten. Ik zoek nog hostel/guesthouses in een aantal plaatsen. Ik reis alleen, geef niet veel om luxe wel om budget, mag dus basic zijn maar liever geen dorm.

Misschien hebben jullie tips voor: Oaxaca, Palenque, Merida en Tulum!

Alvast heel veel thanks.

Misschien sowieso een mooi topic om de beste hostel ervaringen + tips te delen

Ah, heerlijk vooruitzicht! Wij sliepen in Tulum aan het strand in een supereenvoudig hutje (alleen een bed en klamboe). Het heette Papaya Playa en had verschillende slaapplekken: van superbasic tot hele mooie suites. Ons hutje was dus heel basic, maar heel goedkoop en het was een superervaring. Het was laagseizoen en doodstil en daardoor heerlijk relaxt om helemaal niks te hebben :-).

Je kan in Tulum ook in het dorpje slapen, maar dat is een stuk minder leuk dan aan het strand.

In Merida sliepen we in een heel mooi arty hostel: Trinidad. (https://www.hotelestrinidad.com/trinidad/index.php) Je kan gebruik maken van het zwembad van een hostel om de hoek (een zusje van dit hostel). Er is een kleine keuken, dus mocht je zin hebben om zelf te koken: dat kan :slight_smile: Wij maakten er zelf onze guacamole Mérida: de markt, guacamole en salsa op straat

Voor Palenque kan ik je Maya Bell aanraden. Op loopafstand van de ingang van het archeologisch park en voor elke soort reiziger plek. Je kunt van camperen tot dorm tot prive cabana gaan. De keuken/kantine is ook zeer goed. Het dorp zelf kon mij niet echt boeien, daarom vond ik het niet erg om er een stuk vandaan te zitten.

In Merida kan ik je hotel Del Peregrino aanraden. Op loopafstand van de zocalo, fijne buurt en mooi en schone kamers.

Succes!