Hallo allemaal,
We willen in juli richting Mexico. Wie van jullie heeft ervaring met het verblijven in hostels?
Zijn er internetsites waar je deze hostels veilig kunt boeken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hallo allemaal,
We willen in juli richting Mexico. Wie van jullie heeft ervaring met het verblijven in hostels?
Zijn er internetsites waar je deze hostels veilig kunt boeken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ben zelf nooit in Mexico geweest, maar op de sites www.hostels.com en www.hostelworld.com staan tientallen hostels versprijd over heel Mexico.
Bijna elke backpacker die ik ben tegengekomen had een Lonely Planet in zijn rugzak.Koop en Lonely planet en beslis in de stad ervoren waar je naartoe wilt.
Wij vertrekken deze zomer ook naar Mexico voor een verblijf van 4 weken!
Heb zelf de LP in huis en moest wel even wennen aan de prijzen, na verblijf in Thailand, Cambodja en Indonesië. Zou daar niet snel in een hostel gaan zitten, maar in Mexico misschien wel een redelijke optie.
Ik hou deze topic in de gaten.
grtz.
Michael
Zodra je aankomt in welk land dan ook, ontmoet je medereizigers. Dit zijn de beste tips die je kunt krijgen. Geef anders wat plekken op waar je naartoe gaat om zo wat ho(s)tels door te geven.
Zonnige groet,
Karen
Waarom zou men in Thailand,Cambodja en Indonesië niet snel in een hostel gaan zitten?
ik boek meestal de eerste paar dagen een hostel. Dan weet ik dat ik de eerste paar dagen gebakken zit en een beetje aan het land kan wennen. Daarna boek ik soms via internet een paar dagen voorui(zodat ik bij aankomst niet vet lang hoef te zoeken e.d.) en anders reserveer ik maar dit kanniet in alle plekken dus soms gewoon maar kijken waar je uit komt.
Ik ben vrij lang in mexico geweest en weet best veel leuke hostels, alleen de internet sites niet allemaal.
In mexico stad heb je los amigos, zit op calle catolica of zoiets en is heel gezellig, niet echt schoon ofzo, hoewel je ook wel 2 persoonskamers hebt, maar zeker leuk. In DF(mex stad) zit ook Moneda, is van dezelfde eigenaar maar zelf vind ik de sfeer in Los Amigos geweldig. Als je op internet boekt zijn de kamers ook nog s stukken goedkoper!!
Dan heb je nog 1 op de zocalo die aangesloten is bij hostels international, ik denk dat die el catedral heet ofzo. Is heel netjes, en mooi uitzicht op de zocalo. Ook de moeite waard, alleen rustiger. het is maar waar je van houdt.
Eigenlijk zijn in heel mexico wel hostels te vinden. Als je naar campeche gaat is Monkey hostel erg leuk en vooral relaxed.
En idd Lonely Planet en adviezen van andere backpackers. Soms liggen er ook flyers in hostels van andere plaatsen, kan ook handig zijn.
In Oaxaca heb je Meskalito hostel, is ook een aanrader. Er zijn trouwens heel veel hostels daar.
Ik weet alle namen niet meer, maar het moet geen probleem zijn. Succes ermee.
Saludes, Rianne
aanvulling op Rianne.
De sfeer is super in Los Amigos terwijl la Moneda maar een saaie boel is.Ik ben de naam van die gekke barman vergeten,gekker dan hem komen ze niet.
Het balkonzicht vanuit de Monkey hostel is uniek .Er is een kamer waaruit je vanuit je bed naar de prachtig belichte Zocalo kunt kijken.
Meskalito is zeker ok,dankzij de geweldige ligging en vriendelijke receptionisten.