Volgende maand ga ik 4 weken naar Mexico, Guatemala en Belize. Ik ga alleen rondreizen en ben benieuwd of er mensen zijn die leuke tips hebben?
Ik ben in ieder geval op zoek naar een net, gezellig & betaalbaar hostel in Cancun (of omgeving) waar ik de eerste nacht(en) door kan brengen.
Maar andere tips en ideeen wat betreft aan te raden hostels, excursies, activiteiten, plaatsen etc. zijn welkom!
Mascha
Hi Mascha,
ik heb je vraag verlaatst naar het rondreizendeel, want past hier beter.
Op je vragen kan ik je als slaaptip www.hostelworld.com en LP geven. Ook gewoon via google met hostel + plaats is voor ons al vaak raak geweest.
Ik weet niet welke route je precies gaat doen, maar er zijn natuurlijk veel Mayasite’s te vinden. Ook plaatsen als Merida zijn erg leuk. Excursies zijn genoeg te boeken in de toeristische plaatsen, maar kosten vaak ook onnodig veel geld. Plaatsen als Coba, Uxmal, Chichen Itza, Tulum etcetera kun je ook op eigen houtje bezoeken. Een gids is natuurlijk wel handig als je geen achtergrondkennis hebt van datgene wat je te zien krijgt. Is een keuze die je moet maken. Voor zee en zon is genoeg te vinden, van het drukke moderne Cancun, tot het rustige Tulum. Playa is een beetje een mix van beiden, maar gaat behalve de hoogbouw m.i. toch behoorlijk richting maatstaaf Cancun de laatste jaren. Palenque heb je vast al op je lijstje staan:slywink:
Misschien kun je nog wat meer vragen stellen, zodat je wat gerichter antwoord krijgt.
Succes!