rondreis

Wil in Januari, februari 09 voor twee maand naar Mexico, alleen en lowbudget. Ik vlieg op Mexico city. Ik baseer mij op Lonely Planet zoals ik dat altijd doe, maar het zou leuk zijn moest ik van mensen die iets dergelijks gedaan hebben tips kunnen krijgen over plaatsen die je zeker moet gedaan hebben of juist niet. Twee maand is tijd genoeg om veel te zien. Ook had ik graag info gekregen over guesthouses en hun prijs. Ik ben prijzen uit Azië gewoon en vrees dat ik in Mexico heel erg ga schrikken :slight_smile:

5,5 week ben ik er geweest, van Cancun naar Mexico City. Ongeveer dit gezien / gedaan; Cancun (strand), Valladolid (Chichen Itza, cenotes), Campeche (stad zelf, musea), Palenque (piramides in de jungle), San Cristobal de las Casas (mooie natuur, tochtjes per paard, reis naar Lagos de Montebello), Tuxtla (Canon del Sumidero), Mazunte (strand, bij Puerto Angel), Oaxaca (Monte Alban), Puebla (sulferbaden, verder helemaal niets), Taxco (zilverstadje tegen een bergwand) & Mexico City (theotihucan, musea, stad zelf, vulkanen).

In de ene plaats was vanzelfsprekend meer te doen dan in de andere, maar ligt er maar net aan waarvoor je er naartoe gaat. Ik kan eigenlijk al mijn stops wel aanraden, ook omdat het vrij gevarieerd is…

Het leven is er inderdaad duurder dan in Azië (en ik vergelijk nu met Vietnam & India). Maar, in Azië vond ik nagenoeg geen hostels. De hostels in Mexico waren over het algemeen duurder dan de goedkoopste hotels in Azië. Geloof dat ik een paar jaar geleden op de $ 10,- per nacht zat. Soms incl. summier ontbijt.

Bedankt voor je bericht, heb je rondreis genoteerd. Moet nu stilaan beslissen om een ticket te kopen.
groetjes