Wat is jouw meest favoriete Thaise gerecht ?

Een klassieker - en ook mijn favoriet - ontbreekt in het lijstje ----> laab moo

Smakelijk :feestje:

Pad see ew staat bij mij op 1.
Gevolgd door Pad Thai, Larb, Som tam en nog wat dingen waar ik de naam even niet meer van weet.

Zware fout ! juist gezien… niet moo saab , maar
laab moo

Vergissen is menselijk Frank,had het al aangepast in post 21 !

Ik ben zwaar verslingerd aan Pad Thai.
De Massaman kai heb ik nog nooit gehad, maar die ziet er zeker ook goed uit.
Georgessiam, heb jij daar een recept van voor me?

Mijn schoonmoeder maakt de meest onwijs lekkere gerechten voor me klaar als ik in bangkok ben…
Thuis in NL probeer ik ze zo goed mogelijk te combineren…en moet zeggen dat het soms best aardig lukt…
mijn lievelingsgerecht is kai kaprao (als ik het goed schrijf)
gewokt varkensvlees met thaise basilicum en veel pepers en knoflook…
en niet te vergeten…het gebakken eitje boven op.
ook alle curry’s vind ik fantastisch als ook een simpele gebakken rijst.
Ik ben trouwens geen liefhebber van tom yam.

Jeroen

1 Laab Moo
2 Waterfall
3 Som Tam (incl. Sticky rice en Grilled Chicken)
4 Gaen Massaman Moo

En niet te vergeten natuurlijk de Thai oysters met chili knoflook en heerlijke verse groentes.

Oei… mag ik hier wel komen? Ik ben geen liefhebben van de Thaise keuken… Met name omdat ik geen kokos lust… De fried rice vind ik nog wel goed te eten. Maar ondanks dat ga je mij evengoed niet vinden bij de Mac of KFC…

Dat wordt weer lastig in Thailand in maart! :biggrin:

**Ingrediënten
100 gr Kippendij, in hapklare stukken gesneden
1 el Massaman Curry
1/2 kop Cocosnoot room
1 kop Cocosnoot melk
40 gr aardappel, in blokjes
2 tl Pinda’s, grof gehakt
1 Laurierblad
1 sjalot gekneusd
1 Kardamonpeul, gekneusd
1 1/2 ts Palmsuiker
1 tl Vissaus
1 el Tamarinde Pasta

.Bereiden

1. Breng cocosnoot room zonder te roeren in wok aan de kook op een middelmatig vuur;

2. Voeg Massaman Curry pasta toe en roer goed;

3. Voeg kip toe and meng tot kip bijna gaar is;

4. Voeg cocosnoot melk, aardappel, pinda’s, laurierblad, gekneusde sjalot en Kardamon toe, roer en laat koken to aardappel zacht is;

5. Voeg palmsuiker, vissaus, tamarinde pasta toe, roer goed en serveer met rijst
    **

Cyn, je schrijft, dat je geen liefhebber van de Thaise keuken bent, omdat… je geen kokos lust. Het overgrote deel van Thaise gerechten wordt bereid zonder kokos(produkten). In het land kun je wel gerechten eten waarin kokok(produkten) verwerkt worden, echter over het algemeen kan dan gesteld worden, dat het dan niet om echte, originele Thaise gerechten gaat. Het betreft dan in de meeste gevallen gerechten die eigenlijk afkomstig zijn of beinvloed zijn door bijvoorbeeld de Indonesische, Maleise of Indiase keukens.
Als de drempel waar het het eten in Thailand betreft, wat jou betreft alleen kokok betreft, dan kun je overal in het land, in de stad of op het platteland, een keuze maken uit een keur aan (echte) Thaise gerechten. Ik zou dus zeggen…, haal je hart op in maart. Alvast veel genoegen gewenst tijdens je verblijf in Thailand.

Dank je wel GeorgesSiam. Dit ga ik binnenkort zeker eens proberen :slight_smile:

Ik ga zeker mijn best doen dan, dacht echt dat het typisch thais was om er kokos door te gooien :wink:

Nog een toevoeging aan mijn favoriete gerechten…som tam tod, naar mijn mening veel lekkerder dan de normale som tam !

Hans, ik ben een rasechte Nederlander, maar heb een bloedhekel aan boerenkool, zuurkool, hutspot en rabarber…goeie zet dat ik naar Thailand ben verhuisd?
Ik heb geen bloedhekel aan Thais eten, maar wel een bloedhekel aan de manier van bereiden en de manier van zorg die besteedt wordt aan de ingrediënten.
Ik ben een redelijke pitsert en heb dus wel een bloedhekel aan het verwijderen van botjes, graatjes, vel en andere ongein uit het eten. Nee nee, een potje Olvarit gaat een paar stappen te ver, maar ik breek me niet graag de b*k tijdens mijn eten.