Wat is jouw favoriete fruit in Thailand ?

In Thailand zijn natuurlijk vele soorten fruit te krijgen. Fruit dat de meesten van ons waarschijnlijk niet elke dag eten in Nederland of Belgie. Maar wat is nu jouw favoriete fruit als je in Thailand bent ? Meerdere keuzes zijn mogelijk.

Wel het kan gek klinken maar ik eet altijd"sapparot"(annanas)in Thailand,andere fruitsoorten lust ik niet.gegroet:georgessiam.trouwens een goede topicvraag!!

Tsja, zelf vind ik het best lastig kiezen…ik vind veel soorten fruit lekker… Gelukkig is het meerkeuze :), dus ik heb gekozen voor ananas, mango, longan en roosappel.

Van durian zegt men vaak: smells like hell, tastes like heaven. Stinken doet het zeker, maar ook van de smaak ben ik niet weg… Maar misschien zijn hier wel forumleden die juist helemaal gek van durian zijn ?

Dank je georgessiam ! We hebben inmiddels al zoveel peilingen gehad hier, maar deze volgens mij nog niet.
Als iemand nog iets weet voor een volgende peiling, stuur me dan maar ff een PB’tje…

Mijn vriendin heeft is een durian naar huis gebracht,ikzelf ben gaan lopen van de stank,niet te houden man.hoe ze dat binnen kan krijgen,bahhh!!g.s

Hahaha, ja ik ken het. M’n vriendin wilde het vorige keer meenemen naar de hotelkamer, maar ze hadden het door en mocht het mooi beneden achterlaten (wat ik overigens niet heel erg vond…).

Ik verwonder mezelf er ook altijd over hoe mensen Durian eten haha, persoonlijk krijg ik er een soort voor overgeef neigingen van.
Klopt het trouwens dat het niet verantwoord is om Lam Yai te eten als je ziek bent? Doordat er bepaalde stoffen inzitten?

Hmmmm, dat wist ik niet, maar volgens mijn vriendin klopt het idd en kan je beter geen lam yai eten als je ziek bent.

Kwam onderstaande nog wel tegen op internet m.b.t. lam yai:

Medicinal Uses: The flesh of the fruit is administered as a stomachic, febrifuge and vermifuge, and is regarded as an antidote for poison. A decoction of the dried flesh is taken as a tonic and treatment for insomnia and neurasthenic neurosis. In both North and South Vietnam, the “eye” of the Longan seed is pressed against a snakebite in the belief that it will absorb the venom. Leaves and flowers are sold in Chinese herb markets but are not a part of ancient traditional medicine. The leaves contain quercetin and quercitrin. Burkill says that the dried flowers are exported to Malaysia for medicinal purposes. The seeds are administered to counteract heavy sweating and the pulverized kernel, which contains saponin, tannin and fat, serves as a styptic.

Bron: http://www.simply-thai.com/Thai-Market_Fruit_LamYai.htm

Durian heerlijk, Rambutan,Jackfruit,watermeloen,rijpe mango,zure mango ik eet veel meer fruit als dat ik in Nederland ben waarschijnlijk ook omdat het zo goedkoop is 1 kilo Rambutan 15 Thaibath in Nederland 8 stuks voor 5 euro gaat altijd een kilo of 3 mee de koffer in naar Nederland en niet vergeten mango’s mee te nemen. MMMMMMMMMMMMMMMMM.
En niet te vergeten noi na.

Dave ik durf er op wedden dat jij de persoon bent die bij de peiling over dit onderwerp geen fruit maar een singha’tje hebt aangevinkt!!ha ha ha.gegroet:georgessiam.

Dat doet mijn vrouw een stuk handiger, geeft het aan mij mee want zo te zien lusten de meeste niet Thais het niet maar ik wel en dat verwachten ze niet dus smokkel ik het wel naar binnen :evil:.

Wedden om een Singha’tje van niet georgessiam :wink: ?? Nee, ik had het idd kunnen zijn, maar ben het niet geweest.
Maar als je zelf al gestemd hebt, kan je ook zien wie wat gestemd heeft door op het cijfertje te klikken…

Aha, daar hebben we de eerste Durian-liefhebber al !

was den Thomas!!Je hebt je singhaatje nog tegoed van mij Dave!!ben er nog niet uit ofdat ik naar Thailand ga in april of mei??En ik weet dat jij in april terug naar Thailand gaat.gegroet:georgessiam.

Ja, het was Thomas…die spoelt z’n fruit graag weg met een Singha’tje :slight_smile:

Mangosteen. Durian is een typi9sch Thaise snack: weinig smaak.

In Thailand fruit in overvloed ik eet veel fruit als ik daar ben
Verse kokosnoot is ook lekker voor al verwerkt in ijs.

Nadat ik soms teveel fruit heb genomen hoef ik even geen fruit meer te zien haha!

van teveel fruit te eten krijg ik dikwijls de …:hihi:vooral van aardbeien!!vul de puntjes maar zelf in Thomas!!georgessiam.

Tja, je vinkt wat aan maar het merendeel van het fruit glijdt nogal gemakkelijk naar binnen. Ook de Singha of Chang trouwens.