Wat is jouw favoriete festival in Mexico?

Mexico kent verschillende festivals door het jaar heen. Wat vind jij het leukste festival dat in Mexico gevierd wordt?

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder even toe!

In augustus gaan we voor drie maanden naar Puerto Vallarta. Dit wordt nu mijn zevende keer Mexico. Door allerlei omstandigheden ben ik nu al zes jaar niet geweest maar gelukkig gaat het er nu dan toch weer van komen!! In 1996 was ik voor de eerste keer in dit prachtige land en tijdens een verblijf in Guadalajara was daar een festival di Mariachis!! Geweldig. Temeer daar ik helemaal gek ben van mariachimuziek! Mariachi muzikanten vanuit de hele wereld waren op dit festival en het blijkt dat dat elk jaar gehouden wordt. Weet iemand wanneer dat dit jaar weer plaatsvindt? Toentertijd in 1996 was het in augustus.
Dank voor jullie antwoord.
Han

Ook in Mexico wordt Carnaval gevierd. Niet zoals in Nederland en Duitsland maar op een kenmerkende Mexicaanse manier met veel muziek, dans en praal.

Afgelopen jaren was dit festival eind augustus-begin september. Voor dit jaar is het nog niet bekend, maar ik neem aan dat dat dit jaar ook weer rond die periode zal zijn. Meer informatie zul je in de loop van het jaar wel op deze pagina vinden:
http://www.mariachi-jalisco.com.mx/ (staat nu nog informatie van het aflopen jaar op de pagina)

Trouwens, van “Under the vulcano” had ik nog nooit gehoord. (Van meerdere festivals ook niet, zijn voornamelijk plaatselijke festivals die alleen daar ter plekke bekend zijn.) Maar Under the vulcano festival blijkt ook in Canada te worden gehouden na een beetje te hebben gezocht op internet. Dus begrijp niet helemaal wat ie er tussen staat. Alleen het verhaal is gebaseerd op Mexico.