Carnaval in Mexico

Ik ben begin februari, de carnavalsperiode in Mexico (Yucatan). Wie heeft dit meegemaakt en kan mij vertellen wat de leukste plaatsen zijn om dit mee te maken, en welke parades we echt niet mogen missen???

de enige plek waar ´echt´ carnaval wordt gevierd in Mexico is in Veracruz

Volgens mij toch ook in Mazatlan.

laten we zeggen dat het niet wijdverspreid is :wink:

:vak02:

Ik weet ook alleen die twee…:paranoid:

In Campeche is ook een hele leuke parade altijd, niet zo uitgebreid maar je kan het meteen combineren met een bezoek aan de stad deze is het bezichtigen waard. Voor een goedkoop hotelletje daar kan je me altijd mailen. Ik weet niet waar je verblijft maar de bus verbindingen zijn heel goed hier in Mexico of je kunt altijd een auto huren maar die discussies zijn er genoeg te lezen. :slight_smile:

Ben het weekend in Merida geweest en daar werd carnaval goed gevierd :nod:

Zaterdagmiddag aangekomen en 's avonds was er een grote parade. Langs heel de route tribunes gebouwd waarvoor je een kaartje kon kopen. Maar wij konden over al die kleine mexicaantjes heen kijken dus gewoon erachter gaan staan.

Zondag kwam dezelfde parade nog een keer langs maar toen 's middags. Het duurde ruim 3 uur voordat de parade langs was en het ging in een behoorlijk hoog tempo!

Daarna nog allerlei kleine feestjes met live muziek wat erg gezellig was dus Merida is zeker wel een goede stad voor Carnaval.

In Campeche nog een parade gezien toen we daar op de nachtbus naar San Christobal moesten wachten. Parade stelde inderdaad niet zo veel voor, zeker in vergelijking met die in Merida. Maar was wel grappig om naar te kijken en de tijd te doden :wink: