In maart ga ik naar Mexico toe en in de tijd zijn er feesten in Mexico. Ik hoorde dat alles plat ligt voor de toeristen en dat het nodig is van te voren boekingen te doen voor hotels en openbaar vervoer en bezienswaardigheden. Klopt dat? Wordt het reizen bemoeilijkt in deze periode of is het niet noodzakelijk een en ander voor te boeken? Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar is de grootste onzin die er is dat alles plat zou liggen voor de toeristen. Ook zijn er in maart geen speciale feesten dus weet je zeker dat het over Mexico ging :hihi:.
Nouja geen feesten? Je hebt ieder jaar pasen en semana santa rond die tijd van het jaar en dat wordt toch niet echt kleins gevierd in Mexico. Ik weet niet hoe het in het oosten van Mexico er aan toe gaat, maar ik ben 1 keer naar het strand aan de westkust gegaan rond pasen en dat is iets wat ik niet nog een keer zal gaan doen. Ook rondreizen op de snelwegen is niet aan te raden op vrijdag/zaterdag wanneer die weken beginnen. Hotels zijn ook over het algemeen bomvol bij de stranden tenminste.
De grote steden zijn echter wel heerlijk om te bezoeken rond die tijd. Met pasen bijvoorbeeld Mexico Stad bezocht en dat was zeer goed te doen. Ook Guadalajara is heerlijk rustig tijdens die weken.
Dit jaar is het trouwens 27 maart-4 april semana santa en 4 april - 11 april pasen.
Wij waren afgelopen jaar met Pasen in Merida, wat echt een leuk feest was om mee te maken. Het is heel wat anders dan hier in Nederland. De stad had e.e.a. aan mooie festiviteiten te bieden.
Om die reden hadden wij ons vooraf een hotelletje geboekt, want we wisten ook niet precies hoe en wat i.v.m. drukte.
Ik had me dus erg vergist inderdaad alleen dat alles plat zou liggen voor de touristen dat blijf ik toch tegen spreken. Hier in playa leven de mensen voornamelijk van de tourisme. Een bus zou wel eens vol kunnen zijn maar als je niet persee op een bepaalde dag weg moet zijn er wel plaatsen vrij meestal.