hallo!
ik houd met een groepje een project over het ontbijt op ijsland,
aangezien we er zelf nog nooit geweest zijn en er vrij weinig op internet staat over het ijslandse ontbijt, hoop ik dat jullie me kunnen helpen met informatie over het ontbijt.
alvast heel erg bedankt.
groetjes Chantal
Hmmm… lastig oordelen want hotel-ontbijten zijn altijd wat meer multiculti dan alleen voor de locals. Vergeleken met NL ontbijten hadden we in de hotels daar (Reykjavik en op Snaeffels schiereiland) beduidend meer (rauwe) vis in het buffet, beetje Smorgasbord-achtig dus. Weinig groente, is ook vrijwel allemaal import daar dus wederom verklaarbaar.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Tip: Zoek op Facebook wat mensen die in IJsland wonen en stuur ze een berichtje met die vraag.
Hoi,
Ik ben recent enkele dagen in IJsland geweest en wat mij een beetje opviel is dat er toch heel veel mensen kiezen voor een Engels ontbijt. Heel veel gasten (ook IJslanders) gingen voor een bord met ei, worstjes, warme tomaten en boontjes in tomatensaus. Of dit ook daadwerkelijk een vaste eetgewoonte is voor de IJslanders is mij echter een raadsel, maar misschien kan je hier wat mee?
Succes in ieder geval!
bedankt voor de reacties,
ik heb met een ijslandse man gemaild en die zegt dat ze inderdaad van de vette en zoete ontbijten houden in het weekend,
maar dat ze doordeweeks gewoon cornflakes met melk eten.
gelukkig kan ik nu een stuk verder met mijn project en als er iemand nog leuke ijslandse producten weet, laat het gerust weten!