Hallo,
Deze zomer zou ik graag 'n week lang vertoeven in de Landmannalaugar Hut, waar ik met de bus heenga. Op de camping daar is een plek waar je food kunt kopen. Naar men me zegt … zeer weinig keuze en heel duur.
Verder kun je er wellicht nergens eten kopen dus…
Vandaar mijn vraag: wat mag je eigenlijk meenemen in je vliegtuig bagage ?
vb bolletje kaas / verpakte charcuterie / oplossoepjes …
Ik kan je alleen maar aanraden op te letten met wat je van eten in je zak stopt. Verder moet je, je ook afvragen in hoeverre je eten zelf mee wil nemen… Hou er rekening mee dat verpakking soms springt en eten (zoals kaas) flink kan gaan ruiken in je koffer. Overigens kan je toch ook gewoon even in een stad inkopen gaan doen alvorens je naar de plaats rijdt waar je gaat overnachten? Lijkt me dat in steden als Reykjavik voldoende steden te vinden zijn waar je wel een degelijk aanbod hebt.
In je handbagage mag je alleen eten en drinken meedoen die je op de luchthaven zelf hebt gekocht en in de bekende afsluitbare zakken zit.
dank voor je info !
Wellicht is het inderdaad praktischer om toch eerst efkes Reyckjavic aan te doen in plaats van meteen naar Landmannalaugar te vertrekken …
mvg
Het lijkt me inderdaad niet zo handig om alles mee te sleuren. In de steden vind je voldoende supermarkten met een groot aanbod, dus het hoeft niet noodzakelijk in Reykjavic (tip: Bonus (met een roze varken als logo)). Wij waren er in september 2009 en in deze supermarkten waren de meeste etenswaren en andere spullen goedkoper dan in België.
Ik heb er toen ik in Ijsland was niet op gelet, maar de site van Provamel geeft wel een overzicht van de producten die er in Ijsland te krijgen zijn. Misschien kan je hen eens een mailtje sturen als je zeker wil zijn, dan kan je meteen vragen in welke winkels deze producten verkocht worden.
Dat laatste is niet waar.
Je mag zeker zelfgemaakt eten meenemen in je handbagage, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Behalve naar vluchten als Australië en de VS misschien maar binnen Europa zijn normale etenswaren gewoon toegestaan.
Alleen vloeistoffen mogen mee als ze max. 100 ml per verpakking zijn, in een afsluitbare zak van het vliegveld zitten (die doorzichtig is!) en er per passagier niet meer dan 1 L vloeistof wordt meegenomen.